Ajajaj, vilket intressant inlagg!

Nu ska jag forklara varfor det ibland ar omojligt for mig att blogga; Sa har har mitt liv sett ut dom senaste veckorna:


Mandag: Kliver upp klockan 5(!!!). Ger mig ut i morkret, livradd, springer till bussen. Har en timma bootcamp. Aker hem. HALLER i mig kaffe. Gor mig redo for jobb. Borjar klockan 9 och slutar 10 timmar senare. Efter jobbet gar jag in pa mitt rum, tittar pa Rapport. Checkar mejlen och facebook. Somnar.

 

Tisdag: Kliver upp klockan 5. Gor mig redo for bootcampen. Svettas som en gris i en timma. Aker hem. Knarkar kaffe. Jobbar 10 timmar (nu far vi inte glomma att jobba med barnen 10h ar lika tufft, om inte tuffare an bootcampen). Gar in pa mitt rum. Tar en 20min powernap. Byter om. Aker till Castro for att traffa Gabrielle pa Starbucks (alltid Starbucks). Hanger med henne tills det att dom stanger klockan 11. Aker direkt darifran hem till Sofia, for att sova over (det ar narmare fran bussen hem till henne, da slipper jag kanna mig radd nar jag ska ga hem fran hallplatsen).


Onsdag: Kliver upp 7.30 (SOVMORGON!!!) promenerar hem. Dricker kaffe. Byter om. Jobbar 10h.

 

Torsdag: Kliver upp 5 pa morgonen. Bootcamp. KAFFE. Jobb 10h. Aker och traffar Gabbi nere pa stan, kakar middag ute med vanner eller gar pa bio med Sofia. Aker hem till Sofia. Sover over.

Fredag: Kliver upp 7.30. Promenerar hem. Kaffe. Jobbar 5h. Borjar 9 och slutar 2. Drar med mig datorn ner till ett cafe pa Cortland street; bestaller in kaffe, svarar pa mejl, laser bloggar, facebook. Moter upp en van for lite shopping, gossip och hang i solen. Gar hem, byter om. Aker till Castro for att jobba. Leker med flickan i hennes rum, ger henne ett bad, sedan middag, laser bocker och sedan sangdags. Resten av tiden dar pratar jag i telefon eller tittar pa TV. Foraldrarna kommer oftast hem runt 12. Jag far min check. Aker hem till Sofia. Sover over.

 

Lordag: Promenerar hem pa morgonen. Kaffe. Duschar. Planerar aktiviteter med vanner under dagen. Utgang mot kvallen.

 

Sondag: SOFTAR under dagen. Mot kvallen aker jag till Castro och jobbar extra. Slutar sent. Aker hem till Sofia. Sover over. Kliver upp tidigt mandag morgon, aker till bootcampen...

 

Roligt liv, va? :) Men jag ska inte klaga, for snart far jag 8 dagars semester pa Hawaii!!! Och det ar aven darfor som jag jobbar sa mycket extra; for att kunna fa ihop pengar till resan. Det ar ingen som serverar mig en Hawaii resa pa ett silverfat (tyvarr) :P Men for att vardagen inte ska kannas for tuff, ar mitt knep att mix work with pleasure ;) Till exempel, om jag jobbar hemme pa kvallen, bjuder jag over vanner pa middag (da barnen anda sussar sott i sina sangar).



For ett par veckor sedan hade jag tjejmiddag hemma. Det bjods pa chicken wraps!






Sofia (inte den jag sover hos) och Gabbi, jobbar pa efterratten.





Gino - MUMS!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0