Du ar den jag gillar bast

Min lilla gubbes favorit sang ar "Min Ponny" - jag har sjungit den for honom anda sedan dag ett. Hans ogon lyser upp varje gang jag sjunger den for honom.

På fyra ben går den som jag gillar allra bäst
Gillar, gillar, gillar allra bäst
Jag sitter på hans rygg för han är min lilla häst
Är min lilla häst

Vad du är söt min kära lilla ponny
Vad du är snäll min kära lilla häst
Du säger ingenting min kära lilla ponny
Men du är den jag gillar bäst

Se, pälsen den är svart liksom kappan på en präst
Kappan, kappan, kappan på en präst
En mule mjuk som sammet det har min lilla häst
Har min lilla häst

Vad du är söt min kära lilla ponny
Vad du är snäll min kära lilla häst
Du säger ingenting min kära lilla ponny
Men du är den jag gillar bäst

Min ponny vet så väl att på lördag är det fest
Lördag, lördag, lördag är det fest
En krubba full med havre det får min lilla häst
Får min lilla häst


Vad du är söt min kära lilla ponny
Vad du är snäll min kära lilla häst
Du säger ingenting min kära lilla ponny
Men du är den jag gillar bäst

Av allting här i världen jag önskar allra mest
Önskar, önskar, önskar allra mest
Att aldrig jag skall skiljas ifrån min lilla häst
Ifrån min lilla häst


Vad du är söt min kära lilla ponny
Vad du är snäll min kära lilla häst
Du säger ingenting min kära lilla ponny
Men du är den jag gillar bäst

Min lilla gubbe ar sa rolig! Hans favorit vers ar helt klart "Lordag ar det fest" han borjar alltid skratta nar jag sjunger att han ska fa en krubba full med havre - det ar som om han vet vad det betyder. I gubbens fall brukar han fa en skal fylld med appelmos pa lordagar - da ska Ni se hur lycklig han ar! Det galler att skamma bort sina sma guldkorn. Den versen som jag har en hat-karlek mot ar den nast sista... Jag onskar verkligen att jag aldrig skulle behova skiljas ifran min lilla gubbe :( ♥





Kommentarer
Postat av: c

Han är så söööt!

2011-09-20 @ 20:29:16
Postat av: diana

Tell me about it!

2011-09-20 @ 22:43:25
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/
Postat av: jessica

Okej jag har ju något behov av att sitta och rycka i hans kinder när jag ser detta kort, du vet rycka i dom som gamla tanter gör! He is so cute!!!!

2011-09-21 @ 00:57:51
URL: http://jessicaaeriksson.blogg.se/
Postat av: s

Jag har alltid undrat hur hela den sången går. Jag kan bara refrängen. Imponerande. Antar att jag har lite uppdateringar, hoppas vi kan höras strax. puss

2011-09-23 @ 17:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0