They say bad things happen for a reason

For ett par dagar sedan namnde min vardmamma att min vp skulle ha over sina kollegor fran kontoret samma kvall. "Vad trevligt!" var min forsta tanke - nasta kansla var allt annat an trevlig; jag drabbades av panik. Varfor? Jo, har kommer berattelsen. For nagra mander sedan sa hade min vp's chef fest hemma hos sig. Min vp kunde inte ga men tyckte att jag skulle ga. Jag svarade nagonting i stil med att det kanske inte var min aldersgrupp direkt, men han sa "Jo, Du kommer gilla dom! Pa mitt kontor jobbar alltifran 25 aringar till 40 aringar."

Jag hade en van over den lordagen och vi hade ingenting annat planerat och drog darfor dit. Det var ett stort trevaningshus fyllt med trevliga manniskor, musik och goda drinkar. Det var dar jag traffade "R". Han bjod upp mig till dans och sedan foljde langa konversationer och manga skratt. I slutet av kvallen bad han om mitt nummer och bjod ut mig pa dejt. Han fragade nar det passade mig och jag gav honom inget tydligt svar. Sedan lutade han sig over, gav mig en kyss och sa "Jag fragar Geoff nagon dag pa jobbet hur ditt schema ser ut ;) " Jag log lite nervost och gick darifran. PANIK. Var det dar en av min vp's kollegor? Aldrig i varlden! Han var ju for snygg och cool for att vara ingenjor! Men det var han. Nasta dag fragade min vp hur festen var och jag svarade bara snabbt "Jatte trevlig!".

 

Sa nar min vardmamma berattade att hans kollegor skulle komma over fortstod jag att detta aven inkluderade R. Jag slanger i barnen middagen, stadar upp fort som fa¤, tar med mig barnen ner och allting jag behover senare pa kvallen for att undvika att visa mig pa overvaningen. Nar jag badat barnen och lagt dom till sangs springer jag upp for att hamta mina skor och nycklar. Jag hor roster och pizza killen komma och lamna mat. Jag knyter pa mig skorna och smiter ut genom ytterdorren. Aldrig har luften i San Francisco kants sa frisk. PUST! Jag klarade mig fran vad som kunde ha blivit en valdigt jobbig och pinsam situation... trodde jag...

 

Nasta morgon vid frukostbordet forstod jag att nagonting var pa gang redan pa sattet min vardpappa sa "Gooodmorning". Han fortsatte "Jaha...  jag hade mina kollegor over igar kvall som du sakert redan visste om. Jag kom ner for att tala om att du var valkommen upp, men da hade du redan smitit ut genom bakdorren... nagon sarskild anledning?" Under hela tiden som han sa detta log han pa ett barnsligt satt. Jag visste att det inte spelade nagon roll vad jag an svarade for fargen i mitt ansikte var avslojande nog, men jag klamde anda ur mig; "Hehe... tuff dag med barnen, jag behovde frisk luft" och han svarar "Mhm, trakigt for R var har ;)" Vem ar R fragade jag och forstod hur uppenbart det var sa jag var snabb med att fylla i "jaha R! Ja men vad trevligt! Nej, nu maste jag och barnen ga ut!" G bar fortfarande sin pyjamas och L lag och sov. Jobbigt lage.



Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaha du är underbar Diana! skattar alltid så mye när jeg läser dina inlägg. Ingen fortsatt kontakt med den där puddingen R? ;) what about will??

2011-10-27 @ 23:00:40
URL: http://www.nattstad.se/jornliden
Postat av: cido

Hahahhaha, ja han blev nog besviken att du inte var där.

2011-10-27 @ 23:40:42
Postat av: diana

Nej inget med R. Med Will gar allting bra - han slappte just av mig efter en magisk dejt. :) Jag skratta tills jag inte fik nagon luft at ditt alg inlagg! Vem fan ropar till sig en alg? "komsi algen. Komsi!" Kanns ju fel att saga; men han fick vad han fortjanade

2011-10-28 @ 08:53:20
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/
Postat av: zelal

hahaha du i ett nötskal!

2011-10-29 @ 11:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0