Stay Hungry. Stay foolish

Efter att ha harjat runt i over 30 graders varme pa Stanford styrde vi kursen vidare mot San Jose. Dar motte vi nagra tjejer som gav oss en rundtur i hela staden; forsta och langsta stoppet belv pa en stor shopping galleria - en av dom basta jag varit i. Nar jag skulle betala inne pa Nordstrom kande kassorskan igen min svenska KumKum ring. Efter 20 minuter visste jag foljande fakta om henne; namn Emma. Har bott i USA i 10 ar. Kom hit som aupair, borjade dejta en kille, ville inte aka tillbaka till Sverige, borjade studera har och nu ar hon Manager pa Nordstrom. Det kandes som om hon pratade om min kommande framtid (forutom Nordstrom delen). Vi bada kande att vi hade en hel del gemensamt och bytte darfor nummer med varandra och nasta gang hon har vagarna forbi SF ska vi ta en fika tillsammans.

Sista stoppet pa rundturen blev utanfor Steve Jobs hus. Kandes lite konstigt att aka forbi hans hus bara for att "titta"... Varfor gor man egentligen sadana saker nar en kand person har gatt bort? Varfor ar det intressant att sightsa en dod manniskas hus och sedan beratta for andra att man har varit dar? Nagon dor och helt plotsligt har alla nagonting att beratta om den bortgangne; min vardmamma berattade att hon tagit hand om hans skoldpadda. Helt plotsligt blev jag jatte intresserad; "Hade han en skoldpadda? Sjalvklart! Han var sa intressant - till och med hans val av husdjur!" Hur patetisk ar inte jag? Hade hon berattat det for en manad sedan hade jag nog bara hojt pa ogonbrynen och sagt "Jaha, varfor kan han inte ha en hund som alla andra riktiga SF manniskor?" Men nar nagon dor intresserar man sig helt plotsligt for den manniskan pa ett helt annat satt. Det ar bade intressant och markligt det dar. Men nar det kommer till Steve Jobs ar jag glad att jag kanner till mer om honom nu an vad jag tidigare har gjort. For efter att ha lyssnat till hans tal pa Stanford kanner jag mig mer inspirerad an nagonsin. Till skillnad fran mig sa har W lange haft honom som en hjalte. I 7an skulle dom skriva om sin storsta hjalte och W skrev den vackraste karleksforklaringen till Steve Jobs om varfor han var hans hjalte. Och det har ar varfor jag tycker han ar en hjalte;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0