Zazie

Forra sondagen var en riktig supersondag! Barnen sov hos sina farforaldrar lordagnatt vilket betydde att jag vaknade upp utan skrik och grat + jag var ledig hela dagen. Efter att Jessica akt hem till Sacramento hamtade W upp mig och vi akte till Costco. Dit har jag lange velat aka, men det ar inte bara att traska in dar inte. Nepp, man maste namligen ha ett membership card. Costco ar ett valdigt stort varuhus och kedja har i USA. Konceptet gar ut pa att salja framforallt mat till ett sa billigt pris som mojligt, men i stor volym. Du kan alltsa inte bara kopa nagra hekton druvor utan du maste kopa ett par kilon (minst). Det ar helt otroligt att ga runt dar och se alla storpack. Nar vi akte till Stinson Beach i somras akte min vardpappa dit for att handla och vissa av sakerna han kopte har vi fotrfarande kvar - jag ljuger inte. Man kan aven kopa annat dar som t.ex. Tv-apparater m.m Jag ar glad att vi akte dit - det var en upplevelse i sig.

Efter att ha sett all mat blev bade jag och W hungriga sa vi bytte om for att ga ut och ata. Har kommer upplevelse nummer 2 - Zazie! Vilken restaurang alltsa! Det ar den godaste middagen jag har atit sen det att jag kom hit. Det ar en fin, fransk liten restaurang med San Franciscos basta meny! Till forratt bestallde vi in "Assiette de Fromages- selection of three French cheeses w/ figs and toasted walnut levain" som vi delade pa. Ostarna var verkligen smakrika och till varmratt bestallde jag in "Grilled Summer Corn Cakes - w/ wilted spinach, spicy tomato sauce, and creme fraiche" Det var sa himlaaa gott! Men allt gott har sitt pris - som tur var stod W for notan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0