"If you’re walking down the right path and you’re willing to keep walking, eventually you’ll make progress." B. Obama

Alltsa hela den har Juholt affaren... Jag bli sa trott. Dels blir jag trott pa hogt uppsatta politiker som standigt ska fiffla med pengar och forsoka kringga lagar som dom sjalva mer eller mindre stiftat och sa blir jag trott pa all hysteri kring det. Jag tycker givetvis det ar bra att det rapporteras och utreds, men till en viss grans. For ett par dagar sedan nar jag tittade pa Rapport, var det en journalist som stod utanfor socialdemokraternas huvudkontor och rapporterade nagot i stil med: "Vi har fortfarande inte fatt tag pa Juholt, men vi kan rapportera att 10 pizzor har blivit delivered (kommer inte pa ordet pa svenska) till denna adress for cirka en timma sedan". Trotta rapporter. Trotta manniskor.

But for what it's worth hoppas jag att Juholt far avga. Jag klarar helt enkelt inte av att hora honom tala. Jag vet att en slags "talteknik" ar att pausa mellan meningarna. Obama anvande sig mycket utav det i sin valkampanj. Han anvande sig framst av tva olika typer av pauser. Den naturliga pausen; Den anvande han for att poangtera vart meningar och stycken i hans presentation hade sitt slut. Den kan aven forhindra an fran att lata monoton och langtrakig i sin presentation. Den andra typen av paus är konstpausen; Med hjalp av konstpausen kan man lyckas skapa nervpirrande uppbyggnader infor nagot man ska saga. Obama lyckades med detta. Juholt... not so much.



Kommentarer
Postat av: zelal

Jag tycker det är bra att dom gör en så stor grej av det hela, så att sånna uppsatta människor kan kliva ner från sina höga hästar och få en käftsmäll så som vi "vanliga" skulle få om vi fifflade på det sättet. Plus att jag inte tål hans mustasch så hoppas han avgår ;) Bra inlägg förövrigt! kram

2011-10-15 @ 17:13:35
Postat av: diana

SANT. SA SANT! ... nu fick ju aven jag mig en kaftsmall... but all I'm saying ar att dom inte behover ta det till den nivan att dom rapporterar om hur manga pizzor som levererats... fullkomligt ointressant.

2011-10-17 @ 04:35:05
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0