Thanksgiving

Nu ar jag hemkommen fran Santa Barbara. Det var en skon weekend resa. Val framme efter nagra timmar i bilen akte jag givetvis direkt till Theresia. Behover jag skriva att det var fantastiskt att fa se henne igen? Dagen darpa begav vi oss tillsammans till resten av sallskapet for att fira Thanksgiving. Det var en ny och harlig upplevelse. Det ar nog den forsta hogtiden som makes sense to me; vara tacksam over det man har i sitt liv. Dagen var ganska avslappnad, alla gick runt och minglade och mos. Sen var det dags for den stora middagen som bestod av mycket god mat och efter det blev det lite olika pajer till efterratt :) Nar alla kande sig matta och belatna gick vi en runda runt bordet och alla fick saga vad dom kande sig tacksamma over i sina liv.
Jag ar valdigt tacksam over att vara har i USA. Det har aret har gjort mig sa mycket gott! Varje dag mar jag bra och varje dag inser jag mer och mer hur ratt USA ar for mig. Darfor har jag beslutat att forlanga mitt ar med ytterligare sex manader. Tanken pa att aka hem till morka, kalla Sverige i Februari var mer an jag kunde hantera, sa jag valjer att dra ut pa det, stanna har och fortsatta ma bra ett tag till ;)
Ser inte min gubbe valdigt stilig ut dagen till ara?(!)
Jag har blandade kanslor for kalkoner; det far mig alltid att tanka pa att jag blev kallad for kalkon som barn - VARFOR da?? Jag kan komma pa 1000 saker som skulle vara taskigare att kalla ett barn anda kanns kalkon valdigt personligt... ingen aning om varfor, men det har satt sina spar. Ni som kallade mig det (namner inga namn ;P) kanske minns varfor?
Min favorit paj blev Pecan pie - MUMS! Min vardmamma hade gjort den och sa "...den innehaller varken socker eller smor..." Varpa jag svarar "For real?!" Man var val trott mot kvallen som inte ens forstod basic ironi.
Gubben kande for en massage efter all kalkon - he sure knows how to enjoy life.

Kommentarer
Postat av: Thessi

Okej NUUUU vet jag varfor du alskar din kamera. Du och kameralinsen gjorde ett bra jobb :D

2011-11-30 @ 03:17:45
Postat av: Anonym

Riktigt fina bilder!

2011-12-02 @ 09:59:00
Postat av: jiyan

fina bilder diddi :*



jag brukade kallas för kyckling och jag brukade också bli fett ledsen. Jag fattade inte heller varför jag kallades för det. Så, ni som kalla mig varför gjorde ni de? hahhhh

2011-12-03 @ 01:54:31
Postat av: diana

Va? hahah kyckling? det ar typ varre an kalkon pa en mate. Varfor da? Jag lovar att jag inte var en av dom, for jag minns inte ens det. Det var dom aldre, jag, du & R va alltid oskyldiga. That's the truth.

2011-12-03 @ 02:05:11
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/
Postat av: zelal

För att du tyckte kalkon var en delikatess som barn:)

2011-12-05 @ 22:26:37
Postat av: zelal

Skiiiit fina bilder. Puss

2011-12-05 @ 22:27:26
Postat av: diana

haha var det verkligen darfor? Tack for komplimangen om bilderna :) Puss pare!

2011-12-05 @ 22:29:06
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0