Fullspeckad helg

Jag tankte summera upp min helg:

Fredag - efter jobbet kom Sofia over pa middag och vi firade en glad nyhet:)

Lordag - jag aker tillsammans med Sofia och Maria till Baker Beach. Det har varit sa himla fint vader i SF den senaste tiden! Narmare 30 grader varje dag. Efter nagra timmar pa stranden akte vi till Marina; tittade runt i alla deras harliga butiker och at sedan sallad pa Plutos. Val hemma, korkade vi upp nagra flaskor vin, lyssnade pa musik och borjade forberedelserna infor kvallen. Kvallen spenderades i Castro.

Sondag - jag och W hade en seeeg morgon. Vid lunch tid gar vi ner till mitt favorit cafe och ater frukost. Sedan njot vi ute i solen tillsammans innan vi skiljdes at. Efter att ha sagt hejda gick jag for att mota upp min andra karlek - Sofia. Vi kom fram till att vi behovde avkoppling efter gardagens hyss sa vi bestamde oss for att ga och fa massage och pedikyr - delight! Sondag kvall at jag middag tillsammans med Sofia och hennes familj. S lagade thai buffe - sa himla gott! Kvallen slutade med Jersey Shore maraton :D

Mandag - Jag storstadar mitt rum. Traffar Sofia for lunch. Sedan var det trick or treat som gallde. Det var som en stor folkfest ute pa gatorna. Det kryllade av sma humlor, nyckelpigor, prinsessor, pirater, tigrar, apor -och andra sota kostymer. Alla barnen var sa himla sota! Dom flesta foraldrar var aven dom utkladda, vilket var roligt. Alla affarer gav barnen godis och dom flesta hushall hade spokrunda for barnen i sina garage. Tyvarr var mina tva sma guldkorn hos sina farforaldrar sa jag kunde inte ga trick or treat med dom - men jag omringades a andra sidan av ett hundratals andra sota barn, sa det var okay.
Efter den upplevelsen tog jag mig in till stan for att ata middag med min kara Tina. Det ar nog bara Cidem som kommer forsta det jag kommer att skriva nu, men; Fyfarao vad laskigt det var att ta buss 14 hem klockan 12 pa natten. Den bussen ar laskig att ta mitt pa ljusaste dagen och den ar 10 ganger varre pa kvallen och 50 ganger varre pa natten och ungefar 1000 ganger laskigare pa Halloween. Usch vad radd jag var. Apropa Tina och buss 14 - bast jag borjar gora mig redo. Jag ska mota upp henne om nagon timma och ga pa bio (11 pa morgonen liksom) haha. Vi ska se Footloose.

Kommentarer
Postat av: S

Så fantastiskt coola bilder. Hur vet man att det är häxdagen i Sverige? Jo äckliga barn kommer och plingar på utan att överhuvudtaget ens ha klätt ut sig och frågar bus eller godis. Jag som inte ens märkt av eller observerat att det var den dagen lät som en bitterkärring och påpekade att de inte klätt ut sig vilket är i lika med NOLL godis.



Nästa plingar på och föräldrarna står på gatan och ser sina barn knacka dörr hos sina grannar för att tigga om godis. Jag undrar varför inte föräldrarna bara ger sina barn 29kr var så att det kan köpa sig ett helt jävla kilo och trycka i sig.



I USA är detta en tradition. Man satsar och gör en fantastisk grej av denna dag. I Sverige har ett hus en pumpa och sen går barn runt med i bästa fall en häxhatt och tigger om godis.



Jag må vara en bitterkärring men ska det vara så ska det vara hela paketet. Vem sa att man skulle få godis helt plötsligt bara för att det är halloween? Vad hände med att man måste vara utklädd? Tydligen inte längre. SÅÅÅ B.



Men jag är glad att jag fick dela din upplevelse. Nu ser jag fram emot julbilder på all dekoration!



PUSS

2011-11-02 @ 16:36:49
Postat av: cido

Jag har förträngt buss nr 14, riktigt obehagligt att ta den, fattar inte att du vågar!

2011-11-03 @ 18:19:04
Postat av: diana

hahah sandra du lat lagom bitter, men jag kande samma sak i sverige - har daremot ar det andra puckar! Manga hus hade till och med spoken som sjong nar man gick forbi - sensorer typ... as laskigt om kvallarna, men coolt.



Cidem - hahah saker pa att du inte gick i terapi?!! obehagliga manniskor...

2011-11-04 @ 02:03:33
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0