Watch my face As I pretend to feel no pain

Har om dagen stoppade en man mig pa gatan for att informera mig om hur homosexuella blir behandlade i det har landet. I vanliga fall brukar jag inte stanna nar olika organisationer vill samla in pengar och namn underskrifter, men pa grund utav en handelse som skedde for en vecka sedan stannade jag. Det var namligen sa att det stod en tjej utanfor matbutiken som ville informera om samma sak -Nar mannen som gar framfor mig passerar henne fragar hon om han vill "support gays r ight in the society" varpa han svarar "No, I believe in a traditional America" var pa jag kanner medlidande med tjejen och sager "Sorry, what a jerk-off" ...sjalvklart stod han bakom mig i kon i kassan nagra minuter senare i mataffaren. Han blangde pa mig, men om han far saga precis som han tycker aven fast det sarar andra borde jag fa uttrycka vad jag tycker om sadana som honom.
I vilket fall som helst sa stannade jag och lyssnade pa den har killen som berattade olika historier som nu var aktuella. En av dom var att en polisman i nagon delstat (minns inte vilken) hade fatt sparken pa grund utav att han var gay. Han blev namligen misshandlad av sin pojkvan och en kvall ringde han till polisen och dom kom for att arrestera hans pojkvan (hans kollegor visste inte fram tills da att han var gay). Dagen efter nar han kommer till jobbet blir han kallad till chefen och far sparken. Anledningen var dom oppna med: "You're gay". Tydligen sa ar det tillatet i 29 delstater (!!!) har i USA att sparka nagon pa grund utav den anledningen. HELT ABSURT! Det har landet ar valdigt framat och nytankande pa manga satt, men nar det kommer till dom mest sjalvklara sakerna som att - Alla manniskor ar lika mycket varda oavsett religion, sexuell laggning och bakgrund, sa ar det svart att tro att dom lever ar 2011. Efter att ha hort en massa upprorande historier signade jag dom en check. Jag vill vara med och hjalpa dessa utsatta manniskor sa gott jag kan. Idag ringde en kvinna fran ACLU (organisationen) och tackade mig for mitt stod :)









Kommentarer
Postat av: zelal

Favoritfilm!!!!

2011-05-06 @ 11:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0