Harlig Sondag

I sondags hade vi annu ett au pair mote. Morgonen borjade med frukost pa "Martha's" med Lisa. Sedan begav vi oss tillsammans mot Alamo Square dar vi skulle samlas for att titta pa "The Painted Ladies" mer kant for dom flesta som husen i 90-tals serien "Huset Fullt". Efter motet ville Tina och Veronica kaka lunch pa deras favorit Kinahak. Jag och Geno hakade pa. En halvtimma senare med buss var vi framme. Vad mots vi av? Jo, en skylt dar det star "Lunch stangt". For att citera Geno: "ORIMLIG skylt!" Fullstandigt orimligt att ha lunch stangt pa en restaurang? Det fick bli thai mat istallet.

 

Efter en toppen formiddag akte jag hem for att snabbt byta om och aka in mot stan. Sophie fyllde ar i veckan och hennes vardforaldrar hade kopt biljetter till henne, mig och Ditte (hennes van som halsar pa fran Danmark) for att se en show. Vi visste inte vad vi skulle vanta oss - allt vi visste var att det var en "crazy show" och den beskrivningen stamde till fullo! Jag tanker inte ens ge mig in pa att forsoka forklara showen har - for det ar omojligt. Man behover uppleva det sjalv - och jag ar glad att jag har fatt gora det! HELT FANTASTISKT var det! Jag kommer nog aldrig fa uppleva en sadan show igen - det var once in a lifetime.

 

Efter showen kande vi oss alla tre höga. Det var som att befinna sig i ett rus (inte for att jag vet hur det kanns?). Sa vi bestamde oss for att varva ner med middag pa ett italienskt stalle. Maten var fantastisk och efterratten likasa.


Frukost med Lisa. Det blev en blueberry scones och vatten. Vissa dagar ar det for varmt for att dricka kaffe har och det ar inget alternativ for mig att bestalla in te, da jag vill att mitt te ska sta och dra i minst 20 min.
Min LCC Rebecca (sittandes) och tre andra au pairer.
Lisa och Veronica:)
Har spelades serien "Huset Fullt" med The Olsen twins in. Jag ALSKADE serien som barn!
Tina och Geno bestallde in en ratt enbart for att det var ananas med och sa kom tallriken ut, utan nagon ananas. Det blev lite ledsna miner. Servitrisen sa att dom inte hade farsk ananas men att dom kunde fa ananas pa burk (?) PASS pa den!
Cheescake med jordgubbssas, pa italienska restaurangen "Maria".
Kvallen avslutades med en kvallspromenad langst Union Square.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0