Annu en harlig helg i SF

Dalig uppdatering pa bloggen, men jag finner verkligen aldrig nagon tid till att skriva! Sarskilt inte nar jag ar ledig, vilket kan lata markligt, men nar jag jobbar passar jag ibland pa att skriva nar barnen sover. Nar jag ar ledig har jag alldeles for mycket planerat och blogga blir ingen priotering.

 

Har kommer en kort sammanfattning av helgen:

 

Lordag - Sophies van fran Danmark ar har och halsar pa, sa jag traffade henne och vi alla tre gick ut och at middag pa ett indiskt stalle - jattegott! Fast maten tog jatte lang tid att fa in, sa nar den val kom bad vi dom att fa ta med den istallet, eftersom vi hade skulle pa bio och skulle missat filmen om vi satt kvar och at. Filmen vi sag heter "Something Borrowed" och ar verkligen jatte rolig! En valdigt lattsam film, men anda inte som alla andra "amerikanska romantiska" filmer. Har kommer ett favorit citat ur filmen: "But I have learned that you make your own happiness, that part of going for what you want means losing something else. And when the stakes are high, the losses can be that much greater."

Efter bion var vi alla jattehungriga och satte oss helt enkelt pa trappen och at var middag. Planen var att ga ut och satta oss i parken, men just da borjade det regna.

 

Idag var det "Bay to Breakers". En jatte stor grej har i San Francisco. Man anmaler sig langt innan och springer sedan ca 12 km genom stan. I ar var det aven 100 ars jubileum. Aven fast det ar manga som springer sa handlar det inte sa mycket om lopandet, utan det har mer blivit som en folkfest dar manniskor klar ut sig och festar. Jag tankte faktiskt springa, men kom hem for sent pa lordagen och eftersom att loppet borjade 7 pa morgonen skippade jag det. Istallet akte jag ner lite senare for att se lite utkladda manniskor. Jag motte upp med Veronica och Tina och vi forsokte hitta nagon efterfest vi kunde ga pa, men det mesta som var inomhus kravde att Du ar 21 ar:( Sa Tina kom med forslaget "Ska vi skita i det och ga och satta oss nagonstans och dricka ol istallet?" Sagt och gjort. Till mina vanners stora fortjusning var det Happy Hour sa det blev nog ett par fler ol an tankt fran borjan. Sjalv hatar jag ol.

 

I helgen har jag aven smidit planer med mina vardforaldrar, med start fran imorgon! Jag kanner mig valdigt taggad - skriver mer om det senare! :D

Har kommer lite bilder, dom fran Bay to Breakers har jag snott fran en van.



"Something Borrowed"
:) Tina och Veronica - Harliga Tosar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0