My heart is drenched in wine. But you'll be on my mind. Forever.

Eftersom att det var Mors dag har igar begav vi oss till barnens farforaldrar for att fira detta. Jag hade en underbar formiddag med Monica, som ar barnens, farbrors fru. Hon visade mig runt i stan och bjod mig pa lunch - pa ett kurdiskt stalle :D Det var latt den godaste maltiden som jag har haft anda sedan det att jag anlande, och en av dom basta luncherna generellt. Det kandes sa bra att sitta och prata med nagon som forstar precis vad det ar du gar igenom, hur jobbet ar osv. Monica kommer namligen ursprungligen fran Brasilien, men hon kom hit till USA for att jobba som au pair and the rest is history ;D

 

Nar vi kom hem igen tog jag med lillpojken ut pa en 2 timmars lang promenad. Solen sken och jag vandrade runt i det vackraste omradet jag nagonsin befunnit mig i. Hus efter hus sag ut som palatser. Dom flesta med stora grindar, men jag smygkikade in mellan halen och avundades manniskorna som far bo dar som kungar och drottningar. Husen var helt otroliga, alla med en stor pool pa garden givetvis.

 

Val hemma igen var det dags for middag. Eftersom att min vardpappas foraldrar ar kristna borjade vi alla med att halla varandra i handerna, eller som en av min vardpappas broder sa "time to exchange germs ;)". Jag satt vid barnens farmor, som aven fick aran att "Say Grace" och jag tyckte bast om delen da hon sa "Let us be grateful to all the mothers sitting around this table, but also to those mothers who is no longer with us anymore" samtidigt som hon kramade till min hand. Det tyckte jag var valdigt fint, sa denna gang kom det naturligt for mig att saga "Amen" nar det var dags for det. Middagen var jattegod och det var aven chokladkakan som serverades till efterratt, men det fick mig att tanka pa tva storasystrar, varav ena gor kladdkaka battre an nagon annan och den andra gor en chokladkaka som smakar himmelskt.




Kommentarer
Postat av: cido

Tack för komplimangen Di! Kul att man förknippas med choklad :)

2011-05-10 @ 19:34:32
Postat av: citron

Tack snälla! Jag är verkligen dödsberoende av chokolad. Åt nyss fyra geishor!! Just like that:-)

2011-05-11 @ 21:04:23
Postat av: diana

Jag skulle behova era recept infor morgondagen! men ingen av er har ju varit inne pa skype idag

2011-05-11 @ 23:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0