Tallefjant och Guleboj

Jag har min basta helg pa lange och den ar annu inte slut! :) Forst och framst borjar jag ma mycket battre, jag har ingen feber langre. Bara en sadan enkel sak som att vara frisk ar nu nagonting jag glads over, efter att ha varit sjuk ett tag.

Tillbaka till helgen: det borjade med ett gladjevral i fredags da jag sag att min alskade och saknade syster Zelal antligen lagt till mig pa Skype - sa nu kan vi chattra pa som vanligt - underbart♥

Efter jobbet akte jag hem till Anja for att dricka lite drinkar och spela spel. Eftersom att jag gar pa medicin blev det inte sa mycket drinkar, utan jag holl mig till Cherry Coke, men jag hade givetvis lika roligt for det! Det var ett harligt gang tjejer och kvallen (natten) slutade 05.45 pa morgonen. Mitt sovsallskap var en norsk jente som heter Tina. Vilken harlig tjej alltsa! Hon fick sig ett gott skratt nar jag sa: "Jo, men jag larde mig norska redan som barn... Tallefjant och guleboj - sant kan man ju..." Det visade sig att detta ar pahitt. Ekorre ar inte tallefjant och guleboj ar inte banan. I ovrikgt maste jag saga att jag forstar norska helt - mer eller mindre.

Efter att ha fatt en timmas somn, klev jag och Tina upp for att bege oss hemat. Pa vagen stannade vi forbi Starbucks for en valbehovlig kaffe och en blueberry scones. Val hemma tog jag en powernap pa 15 minuter innan jag begav mig ut i solen igen - vi hade cirka 26 grader idag. Jag gick till min favorit skonhetssalong och fick ett par behandlingar. Sa himla skont efter en veckas jobb!

 

Det har varit en ganska intensiv dag och kvall. Kvallen borjade med BBQ fest hemma hos oss. Efter det begav jag mig in mot stan och traffade Vicki - varldens sotaste tjej♥ Vi at sushi, pratade en massa tjejsnack och avslutade kvallen med bio - Scream 4. Tanken var att jag skulle hem till en van efterat, men det blev ganska sent och da skulle jag behova sova over vilket skulle innebara att jag hoppa over min medicin (kan inte gora det). Ansvarsfull som jag ar begav jag mig hemat. For nar man gar pa en kur ska man inte stanna ute for lange;)

Imorgon blir nog en ganska intensiv dag det med skulle jag tro. Alarmklockan ar satt pa 07.00. Jag ska traffa Tina och Anja nere pa stan tidigt for att aka till IKEA. Klockan 13.00 maste jag vara tillbaka, for da ska jag passa barnen i ett par timmar innan dom aker ivag till sina farforaldrar. Efter det ska jag traffa Sofie pa stan for lunch och lite shopping!

 

Ingen vila i helgen med andra ord, men vet ni vad? Jag ar ledig hela mandag och tisdag kommande veckan sa da ska jag passa pa att vila lite:)





lite spel...


och lite charader:)


"Swedish Fish"


allvarlig Anja forsoker vinna spelet


men det blev jag som vann! Forsta gangen jag spelade Monopoly:)


Dags att sova...


Min och Tinas lilla krypin


Resten av tosarna trangdes i Anjas sang.



Kommentarer
Postat av: Zelal

Ja tacka C och T för det! Näh men helt jävla underbart att få höra din voice igen! Puss puss

2011-05-01 @ 14:04:38
Postat av: cido

Cherry coke, BBQ, starbucks låter inte illa. Njut av dina härliga dagar, låter jättekul att du möter massa nya människor.

2011-05-01 @ 23:05:13
Postat av: diana

TACK C OCH T!!!

2011-05-03 @ 04:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0