Potluck Party!

Jag forstar att Ni har vantat valdigt forvantansfullt pa att lasa hur det gick for mig att steka pannkakor. Jag kan tala om att resultatet stavas: K A T A S T R O F. Jag ska nog halla mig till att varma fryst mat i micron. Forst och framst forsov jag mig imorse sa jag gick aldrig till affaren for att byta ut den glutenfria mjolen mot vanligt mjol. Jag fick istallet anvanda mig av det som vi redan hade hemma, vilket var tre olika sorter som jag fick blanda ihop till en salig mix. Sedan ville G hjalpa till forstas = mer aggskal an agg i smeten. Sen sa rakade jag i all stress lasa 3 matskedar salt istallet for tre teskedar salt. For att kompensera det salta adderade jag socker i smeten tills det att jag kom pa att det var alldeles for naivt tankt av mig, det fungerar ju inte riktigt sa. Och det har ar bara del 1. Del 2 som innebar att steka pannkakorna var varre en sjalvaste smeten, jag tanker bespara er att ga in pa mina olika metoder. Jag vill inte att Ni far en for klar bild av hur pass usla mina skickligheter ar nar det kommer till att tillaga nagonting. Ni vet nar man far upp en bild i huvudet, en sadan dar klar bild som ar sa obehaglig att kroppen per automaik ryser och man skakar pa huvudet i ett desperat forsok att fa bort bilden ur tankarna? Det som har fatt mig att reagera exakt sa hela dagen idag ar bilden av mig sjalv imorse i koket med G, och 3 olika stekpannor samt all pannkakssmet som var overallt forutom i stekpannorna.
Nu till den storsta overraskningen: Det blev inga svenska pannkakor till knytkalaset! Klockan kvart over 10 hade jag fortfarande inte lyckats steka en pannkaka som inte sag misshandlad ut, och eftersom att festen borjade 10.30 lamnade vi huset utan nagra pannkakor. Pa vagen till kalaset stannade jag forbi mataffaren och kopte med snacks och dryck istallet. Nog forsokte jag i alla fall. Jag tror vem som helst skulle ha gett upp efter det dar med saltet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0