lilla snigel akta Dig annars tar jag DIG!

Pa vag hem fran gymmet imorse ser jag pa avstand hur en kvinna rusar mot busshallsplatsen for att sedan tvarstanna. Hon bojer sig ner och jag tankte "hon tappade val sin peng till bussen eller nat..." men nar jag narmar mig henne ser jag att hon lyfter upp en snigel fran trottoaren for att lagga tillbaka den i rabatten (?!!) Utan att tanka pa det stannade jag upp precis framfor henne och bara stirrade med ett ansiktsuttryck som sager "WTF? Run to your bus!"

Jag ar i och for sig glad att hon flyttade pa snigeln - for visst finns det inget varre an att hora ljudet av snigelskalet krossas under dina skor? Det ar nastan sa att man vill slanga dom skorna efterat. Hatar det ljudet. Jag bryr mig inte sa mycket om att sniglarna dor, utan det ar mer for min egen skull. Herregud, det ar ju bara en snigel? Hade det varit en hundvalp hade jag ocksa stannat upp for att flytta hunden fran vagen sa att den inte blir pakord. Men snigel? NÄ...don't think so. I ovrigt tycker jag att jag har hjartat pa ratt stalle :)



Kommentarer
Postat av: cideo

haha roligt inlägg! Vi är ju olika då det gäller storleken av djur att rädda. Själv vill jag inte trampa på sniglar heller men kan krossa flugor och andra insekter utan att blinka. Minns du att jag var din inseksdödande ängel :)

2011-05-27 @ 01:09:53
Postat av: zelal

hahaha Bästa!

2011-05-27 @ 15:09:51
Postat av: citron

hahaha undrar hur den där kvinnan täbkte...

2011-05-28 @ 22:17:33
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=tniSz2FB-Kc&feature=related

2011-06-02 @ 00:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0