Allting kan ga itu

Idag hande det som inte far handa! Jag hade sonder en av min vardmammas porslinsfat som tillhor hennes fina servis. Det var lange sedan mitt hjarta slog sa hart. Jag plockade ur diskmaskinen samtidigt som jag holl i L och porslinet bara gled ur min hand. Jag kunde ha fangat den, men det skulle innebara att jag var tvungen att slappa taget om pojken. Jag ser hellre porslinet ga i tusen bitar an mitt hjarta. Resten av eftermiddagen gick till att forsoka komma pa nagon bra ursakt till varfor porslinet som alltid star framme saknades, men jag valde den enkla vagen: tala om sanningen. Tur nog blev hon inte arg, men lite ledsen, men hon sag hur ledsen jag var sa hon ville nog inte visa hur pass ledsen hon egentligen var. Jaja, shit happens...



Kommentarer
Postat av: Zelal

Du valde rätt i att tala sanning, själv hade jag skyllt på barnen..... Där talade jag sannig höhö

2011-05-06 @ 11:26:26
Postat av: ulla

Bra tänkt Diana det är så jag har lärt känna dig att inte ljuga fortsätt så. KRAM.

2011-05-06 @ 13:16:21
Postat av: cido

Shit happens! Tänk inte mer på det, bra att du sa som det var! Va inte så hård mot dig själv! KRAM

2011-05-06 @ 16:13:08
Postat av: cido

Din rubrik fick mig att tänka på Björn Afzelius fina sång..allting kan gå itu, men mitt hjärta kan gå i tusen bitar;

Säger du att du är min vän så är du kanske det.

La - la - la - la - aaa.

2011-05-06 @ 16:20:49
Postat av: citron

Går det att ersätta? Du kunde ha köpt en ny tallrik. Så som jag köpte en ny tekanna. Rmember?

2011-05-06 @ 19:46:18
Postat av: diana

Zelal: HAHHHA! Ja det gjorde du.



Tror logner bara gor det varre, sarskilt for samvetet...



Cido: den laten hade jag i tanke nar jag skrev rubriken. Manga av mina rubriker kommer ifran sangtexter som jag tycker om.



Citron: Nej, hon hade arvt den fran sin mamma sa lite svart att ersatta...(Hennes mamma lever by the way sa man kanske inte sager "arvt")

2011-05-06 @ 23:00:01
Postat av: citron

min spontana tanke är: varför kör ni en sådann servis i diskmaskinen? /besserwissern

2011-05-06 @ 23:42:34
Postat av: diana

haha! Jag visste att nagon skulle vara smart nog att stalla den fragan! Nej sa har var det (orkade bara inte skriva detaljerat i inlagget) jag plockade ur diskmaskinen och eftersom att jag holl i L lade jag mycket av sakerna bara pa diskbanken for att sedan lagga dom i skapet nar jag lagt ned L, men det samlades for mkt saker och nar jag skulle flytta pa porslinet gled det ur handerna. Dom diskar den for hand alltid.

2011-05-07 @ 00:16:50
Postat av: S

Ja fast är man så himla rädd om något tycker jag att det kan stå i ett glasskåp och se fint ut. Inget man använder till vardags så att säga.

2011-05-07 @ 14:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0