En resa pa 100 mil startar med ett steg

Herregud! Jag marker hur amerikansk jag har blivit! Allt jag hor mig sjalv saga om dagarna ar "Sweetie" "Honey" "Ohhh WOOOOW! That's just amazing!"

Lite av den amerikanska jag:
Pratar med allt och alla. Ler och fragar var och varannan manniska som jag passerar pa gatan "Hi:) How is it going?"
Traskar runt med skor inomhus(!!!) I borjan var detta nagonting helt frammande for mig. Jag hade givetvis sett pa filmer att dom gick med skorna inomhus, men nagonstans har jag undermedvetet tankt att dom gor det for att inte slosa tid pa att filma nar skadespelarna tar pa/av sig skorna. Sarskilt eftersom det brukar vara hogklackade skor med snorning... det skulle vara for ointressant for tittarna, men det ar inte bara pa film. Det ar sa aven i verkligheten. Har gar alla omkring med skorna inomhus. Forsta gangen jag traskade in med skorna pa matten gjorde det ont i mitt hjarta. Var, fina fina matta. Jag tippade pa ta, Ni vet sa dar som man gor nar man glomt nycklarna pa vardagsrumsbordet och smyger in igen for att inte vacka personen som ligger pa soffan? Det kandes som att jag begick ett brott, men jag var den enda som beskadade brottet. Nastan... min vardpappa satt i koket och fragade "Is something wrong?" Jag svarade: "No, I guess not..."
here in America:
Att manniskorna ar sa otroligt vanliga och hjalpsamma.
Att alla mina favorit produkter ar halften sa dyra som i Sverige.
Att dom packar ner dina matvaraor i kassar nar du har handlat.
Galleriorna.
Att manniskor vagar ta for sig.
Mangkulturen.
Vadret.
Den billiga dollarn.

Kommentarer
Postat av: cido

Låter bra med så många fördelar! Hade velat höra om lite nackdelar också när du varit där längre. Jag fattar inte hur dem kan ha skor inne, tycker det är bättre i sverige när det gäller den saken.

2011-03-30 @ 13:58:47
Postat av: diana

Det finns ingenting daligt. Haha joda, jag kan rada ner en lista lite langre fram ;) Jag vet, men man vanjer sig. Dock tar vi av oss skorna nar det regnar!

2011-03-31 @ 04:55:55
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0