Vardagslyx

Just nu sitter jag pa Progressive Grounds och dricker varldens godaste smoothie. Blabar, banan, bjornbar och yoghurt i en harlig mix! Min vardmamma avlastade mig och tog med barnen till ett Akvarium Museum. Sa resten av dagen ska jag spendera for mig sjalv! Kanske stada rummet... eller vanta tills pa mandag da stadarna kommer? Antagligen. Usch jag har blivit sa bortskamd, men inte riktigt, for jag tar det inte for givet. Jag blir lika glad varje mandag nar dom kommer och stadar. Det ar 5 stadare som kommer och stadar hela huset, varav en av dom stadar mitt rum och mitt badrum. Det ar en lyx jag definitivt inte ar van vid, men som jag definitivt kan vanja mig vid :)

Senare ska jag nog till gymmet, och ikvall ska hela familjen baka pizza tillsammans! Jag ar kurd, sa jag borde nagonstans ha kansla for det dar med pizzabakning... Mina vardforaldrar skrattade nar jag berattade om tystnaden som uppstar nar Du kliver in i en pizzeria och pizzabagaren ar svensk, och inte kurd. Dom hade inte hort talats om en pizza som ags av kurder, men a andra sidan bor det inte sa manga kurder har. I San Francisco bor det valdigt mycket kineser och mexikanare. San Francisco har den nast storsta China Town, efter New York. Jag har akt forbi dar och det ar hysterskt! Jag ska nog stanna forbi dar pa sondag och ta mig en narmare titt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0