life as we know it

Herregud snart har jag varit har i en manad! Samtidigt som jag kanner att tiden har gatt fort,  tanker jag aven ibland "En manad? Bara???" For trots att jag bara har varit har i en manad kanns det som att jag inte har gjort nagonting annat. Eller ar det kanske bara vad jag vill tro?
Det kanns skont att jag har kommit in i jobbet och barnens rutiner sa fort som jag har. Det gjorde jag redan forsta veckan och jag gillar verkligen mitt jobbschema. Jag jobbar mandag-onsdag hela dagar, torsdagar 2h och sen har jag helgerna fria mer eller mindre, vilket ar jatte skont!
Min forsta helg har akte jag in till stan och traffade Sofie. Vi kikade runt i butiker, at cheescake pa The Cheesecake Factory, akte hem till henne, kopte med kina mat till middag och tittade pa "Life as we know it". Det slutade med att jag sov over. Nar vi bada ligger i sangen sager Sofie "Alltsa egentligen borde jag kanske inte bara lata dig sova over... jag kanner ju inte dig. Du skulle lika bra kunna knivhugga mig i somnen." Hon sa det med en skamtsam ton, men det var da jag pustade ut... For Ni som kanner mig vet hur nojig och radd jag ar for allt och alla, men i den stunden visste jag att jag skulle overleva natten och fa se dagsljus pa morgonen igen. Vi skrattade at det ett tag innan vi somnade - Vem sager nagot sadant? Och vem tanker nagot sadant??? Det kanske ar en av anledningarna till att det kanns som att jag har varit har langre an vad jag har. Jag menar det skulle inte handa hemma i Sverige att jag traffar nagon for forsta gangen och sover over. Har hoppar man over alla baby steps, for det finns liksom ingen tid for det. Dessutom visade det sig att hon var riktigt skon och jag gillar hennes sallskap!
Vi bada vaknade oskadda pa morgonen och detta firades med frukost pa Noah's Bagel. Jag at en gourmet bagel med cream cheese - smaskens! Dagen fick sig en bra start och slutade battre. Jag kopte antligen min dator! :)


En lattsam, men valdigt rolig film!




Jag oppnade min forsta fortunate cookie (kom med kina maten). Pa lappen stod det "You would do well to work as a team in the coming week."

Bra start pa dagen!

Kommentarer
Postat av: s.

hahhah galet. Jag skulle spänna mig hela natten för ja, vem kommer på sådant? Rätt inställning min vän, lev livet. Men kom också ihåg ditt sunda förnuft. För det glömde du väl inte hemma? HAHA PUSS

2011-03-11 @ 08:34:59
Postat av: diana

nejda, jag har det med mig! ;) men man maste vaga ta lite chanser och risker har i livet for du vet val att den storsta risken i livet ar att inte ta nagra??? PUSS

2011-03-11 @ 20:13:32
Postat av: cido

Guuud vad gott med bagels!

2011-03-11 @ 21:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0