Tre guldkorn

Nast sista kvallen pa skolan kom en riktig donut polis till skolan och holl ett foredrag om sakerhet. Han var skamtsam, men forsokte aven upplysa oss om alla faror har borta. Vissa saker han sa var valdigt bra, som tex. om nagon skulle kora in i var bil ska vi inte kliva ut. Det kan namligen vara en ranare som gor det med flit. Istallet ska vi kora vidare till narmaste polisstation. Detta ar nagonting jag aldrig sjalv skulle tanka pa, sa det var bra att bli upplyst om, men andra saker tyckte jag bara var overdrivna som tex att vi ALDRIG, ALDRIG skulle fraga en framling om vagen, om vi kande oss vilsna skulle vi frage en polis. Herregud, varfor ska jag springa och leta efter en polis nar trottoarerna kryllar av manniskor som jag kan fraga? Jag har fragat minst 40 personer om vagen sedan jag kom till SF och tanka sig, inte en enda av dom har slapat mig till en kallare, valdtagit mig och sedan mordat mig. Det var namligen liknande skrackhistorier vi fick hora av polisen. Daremot fragar jag alltid kvinnor om vagen, aldrig mann. Det spelar ingen roll om dom ser snalla och trevliga ut. Men det ar en sak jag aven gjorde i Sverige, jag vet inte varfor, men det kanns bast sa. Trots alla creepy historier gav polisen mig manga goda skratt och hans forelasning var en av dom basta under veckan.

Ett riktigt guldkorn

Mina tva andra guldkorn - Jessica och Emma.
Jag delade rum med en av dom roligaste manniskor jag nagonsin mott - Emma. Allt hon gjorde fick mig att brista ut i skratt. Alskar manniskor som bjuder pa sig sjalva. Och sa var det Jessica, min spy kompis. Vi satt bredvid varandra pa flyget fran Frankfurt och bada madde illa som fa. Jag rackte henne en pase, klappade henne pa axeln och sedan var det hennes tur att halla undan mitt har nar jag var igang. Tank vad konstiga saker som kan skapa band mellan manniskor. Men vi upptackte att vi hade mer an illamaende gemensamt. Och denna stjarna befinner sig ocksa i San Francisco :D, dock har vi ganska langt till varandra for hon bor i Sacramento. Dom har till och med sin egna flygplats, sa det ar en bit bort, men vi har redan planer pa gang... Horde jag hajka i Grand Canyon? Yeppyepp, vi far se men det skulle vara fantastiskt roligt! Tills vidare ar planerna att ses nasta helg inne i stan. Och om vi har halften sa kul som vi hade i NYC sa har jag nagot att se fram emot :D


Jessica, Jag och Emma ♥


Jessica ser ut att vilja spotta mig i ansiktet efter en hel dag av mina galenskaper




Jag kommer sent glomma var tid i NYC tillsammans


Ja...vad vi haller pa med ar oklart. Det var Emmas inflytande pa oss skulle jag tro...

Kommentarer
Postat av: Zelal

Härliga bilder:D <3

2011-03-04 @ 14:09:05
Postat av: Elin

Du verkar ha de underbart!!! Kul att läsa =) Kraaam

2011-03-04 @ 21:07:21
URL: http://eliiins.blogspot.com
Postat av: cido

Älskar bilden på polisen, man ser att han är amerikan d vs go o glad! Låter som bra tips han gav er, han vet nog vad han snackar om eftersom det är det han ser på sitt jobb. Men dem överdriver säkert också bara för att skrämma upp er så att inget händer er.

Jättefina bilder på dig och dina nya vänner! Ser fram emot att få se bilder från SF. KRAM

2011-03-04 @ 23:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0