Idag var en bra dag

Kvallens planer? Titta pa The Bachelor hela natten. Jag har namligen hittat en sida med alla Tv-serier som existerar. Hur bra? Och jag valjer The Bachelor - illa, jag vet men, nagonting med programmet gor sa att jag fastnar. Eller sa kanske det bara beror pa att jag ar alldeles for trott om kvallarna for att titta pa nagonting seriost?

Just nu lyssnar jag pa William Fitzsimmons, en av mina nya, absolut favorit musiker. Givetvis var det en syster som introducerade mig for hans musik. Nar jag tanker efter ar det tva av mina systrar som fatt mig att lyssna pa mina favorit artister. Zelal fick mig att borja lyssna pa Melissa Horn fore alla anda ens hade hort talats om henne. Cido fick mig pa satt och vis att lyssna pa John Mayer for tusen ar sedan genom att spela nagra av hans latar nar vi bodde tillsammans. Jag fastnade.
Har ar mina tre favoriter med William Fitzsimmons:
Even Now
If you would come back home
I don't feel it anymore
Bra musik att varva ner till innan laggdags.
Idag vaknade min lillflicka pa fel sida, men jag fick henne genast pa battre humor nar jag paminde henne om vilken dag det var idag. "It's Tuesday, G. You know what that means right? :)" hon hojtar tillbaka "YES! It means that we are going to the Library for storytime with Valerie!"
Varje tisdag morgon gar vi till biblioteket, lyssnar pa sagoberattelser och sjunger tillsammans med en grupp pa 20 andra barn. Valerie, kvinnan som haller i sagostunden ar otrolig! Hon ar sa pedagogisk och bra med barnen, men idag var hon sjuk. Sa darfor hade dom satt in en vikarie och ja... Vad ska jag skriva, hon var inte lika bra. G var den forsta att skrika ut "WHERE IS VALERIE?!!!" jag forsokte hyssha ner henne och forklara att Valerie var sjuk, men att vi fortfarande skulle fa lyssna till samma historier och fa sjunga tillsammans. Det hjalpte inte, G fortsatte ropa ut, "Where is Valerie?!!" och det eskalerade ganska snabbt och hon borjade ropa ut "I WAN'T VALERIE!". Jag tyckte synd om vikarien, drog G intill mig och viskade "G, Valerie will be back next week. At least give this nice lady a chance, deal?" Hennes svar: "NO!" Jag klandrar henne inte, vikarien var riktigt dalig, eller sa ar det Valerie som ar riktigt bra.

Eftersom G vagrade sluta skrika efter Valerie, lamnade vi klassen lite tidigare och gick ut till parken istallet. Och idag hande nagonting fantastiskt! Det var namligen sa att for en veckor sedan kom G springandes mot mig i parken och storgrat. Jag fragade om hon ramlat och slagit sig, men sa var inte fallet. Hon lekte med sin basta van, som ar lika gammal, men lite storre, och ganska sa mycket mer vaghalsig an G. Och hon hade klattrat upp for en rod, spiral stege, upp till "bron" och G hade forsokt, men inte lyckats. Da hade hennes van sagt att det berodde pa att hon var for liten - orsaken till tararna. Jag vet inte varfor, men jag blev sa ledsen och arg nar jag horde det har och kande lite "Oh NO she didn't?!!" Efter den incidenten har jag ovat med G varje dag i parken pa att klattra upp dar helt sjalv och IDAG lyckades hon! Det var ren lycka :D Jag kande mig sa stolt, och jag kunde se att hon kande sig stolt over sig sjalv. Uppe fran bron ropade hon "Daddianna, we did it!" och jag ropade tillbaka, "No sweetie, you did it :D!!!" och hon stod dar i 5 minuter och bara ropade "I did it Daddianna, I did it! :D" Tararna kandes inte langt borta i den stunden...
Jag gillar G's basta van, och hon menade ingenting illa, men jag tog det anda valdigt personligt. Jag tror det beror pa att jag allt for manga ganger har fatt hora att saker och ting ar omoliga och att jag inte har samma forutsattningar som mina vanner. G ma vara liten till vaxten, men det spelar ingen roll. Ingen har ratt att trycka ner nagon och tala om att dom inte klarar av nagonting. Om man har viljan klarar man av allt. Det vet jag. Pa vagen hem berattde jag for G om en film som jag hade sett, "The Pursuit of Happiness" Pappan i filmen talar om for sin son "Don't ever let someone tell you you can't do something. Not even me. You got a dream, you gotta protect it. People can't do something themselves, they wanna tell you that you can't do it. You wan't something? Go get it. Period."

Bra film, med ett bra budskap. Har Du inte sett den, SE den.


Kommentarer
Postat av: Zelal

Tog en paous i mitt pluggande om samer a jag vet!, iaf detta inlägg gillades skarpt av mig. G verkar vara helt underbar och jag älskar att du är så fin med henne ni verkar ha funnit varandra bra:)

LOVE

2011-03-23 @ 13:52:17
Postat av: stingo

den fimen är asbra!

2011-03-23 @ 19:13:46
Postat av: cido

Underbart skrivet Di! Du har talang, när det gäller skrivandet (och annat). När man läser dina texter så går det inte låta bli att berörs man, först kommer skratt och senare ibland tårar.Det finns nog inget som är så äkta som ett barns glädje, och att du orsakat det, ska du ta vara på.

2011-03-24 @ 15:28:26
Postat av: diana

Zelal: Samer??? haha det finns val mer intressant att lara sig om, tycker du inte? Jag har lart mina barn hur samer pussas (gnider nasorna mot varandra) :)



Cido: Tack! and I agree - finns ingenting mer akta som ett barns gladje!

2011-03-25 @ 01:31:28
Postat av: cido

William Fitzsimmons senaste album är sjukt bra, du måste lyssna. Han har så bra texter. Mina absoluta favoriter är: I don't feel it anymoore, Everything has changed och Psychastenia (från hans senaste).

2011-03-25 @ 12:07:12
Postat av: S

Vad fint av dig! :) älskar att läsa dina texter och jag håller med cidem. Jag har alltid sagt till dig att du måste skriva. Du ska skriva en bok, det bara är så. Punkt.

2011-03-27 @ 21:03:47
Postat av: diana

Cido: min favorit ar ocksa I don't feel it anymore. Jatte bra lat.



S: TACK! <3

2011-03-28 @ 02:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0