Min Bibel

Anda sedan jag kom hit har jag varje dag stott pa en utmaning. Nar jag har jobbat har det framst handlat om att hitta vagen till G's olika lektioner. Nu har jag givetvis lart mig hitta battre, men i borjan var allting nytt och svart. Aven nar jag fragade om vagen forstod jag inte alltid forklaringen da dom anvander sig av uttrycket "block" ex, "It's 7 blocks away", men nu forstar jag, vilket underlattar. Sen har jag aven overraskat mig sjalv med mitt lugn. Forsta gangen jag skulle ta G till hennes gymnastik klass som ligger pa andra sidan stan borde jag kant mig lite smatt panikslagen, eftersom att det var tidigt pa morgonen, och alla med barn vet hur lang tid det kan ta att fa pa barnen klader och fa dom ut ur huset. Vi lamnade huset lite for sent, men jag var lugn. Vi kom 5 minuter sent, men vad gor det? Vi kom i alla fall fram och detta firades med att ata lunch ute med barnen nar lektionen var over:) Vilket G tyckte var jatte spannande och roligt!

Men aven nar jag ar ute pa aventyr pa egen hand och forsoker hitta vagen har det alltid gatt bra. Min raddning stavas - Google map. Dom som kom pa iden tackar jag varje dag! Nagra andra jag kanner tacksamhet infor ar San Franciscos alla vanliga sjalar. Ibland stoppar jag manniskor pa trottoarerna som ser ut att ha brottom, men anda stannar dom och verkligen vill hjalpa mig. Manga tar fram sina mobiler och borjar leta efter vagen, visar mig hur jag kan ga, vilken buss jag kan ta, hur lang tid det kommer att ta osv... Jag har haft ett par som till och med har foljt mig till dorren, om det har varit i narheten. Fantastiskt.


Kommentarer
Postat av: cido

Håller med, google maps är en väldigt bra applikation! Låter som att folket där är väldigt hjälpsamma.

2011-03-20 @ 23:23:39
Postat av: Zelal

Vadå man skulle väl inte fråga om vägen sa ju den goa å glaaa polisen? :)

2011-03-22 @ 10:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0