Mamma, pappa, barn & jag

Jag tankte skriva lite kort om min vardfamilj, sa att ni har ett hum om vilka det ar jag bor med har borta :)

Min vardmamma - smart, jordnara och har valdigt mycket humor, vilket jag alskar!

Min vardpappa - valdigt hjalpsam och omtanksam, aven han har humor. Det verkar vara ett slaktdrag att dom alla ar valdigt spontana och skamtsamma - eller finns spontanitet och humor i generna pa alla amerikanare? Hittills verkar det sa.


G - lillflickan. Hon ar tva ar, men kanns betydligt aldre pa grund utav att hon pratar sa mycket, och framfor allt ar det sattet hon pratar pa. Detta ar pa gott och ont. Det gar inte att lura henne till nagonting.

Exempel: Alla Ni som kanner mig vet att jag i princip missbrukar te och kaffe, och anda sedan jag kommit hit har jag gatt pa detox for min familj dricker sallan varken eller. Sa min forsta dag med barnen, stannar jag forbi ett cafe pa vagen till parken for att kopa med en kaffe. Da borjar G tjata om att hon ocksa vill ha kaffe. Jag forklarar for henne att kaffe bara ar for vuxna, att det innehaller koffein och att det inte ar nagonting for barn. Hennes svar? ”But you know what, daddianna, there is something called decaff.” Jag var chockad. Vad skulle jag svara pa det? Vasst argument fran en tva aring. Vi kliver ur cafeet med varsin pappersmugg i handen, min med koffein, hennes utan. Men det gynnar aven mig att hon ar smart. Forsta veckan larde hon mig manga nya ord och rattade mig nar jag sa fel.


Exempel:

Diana -G, let’s put on your blue shoes

G - That’s not shoes daddianna. You mean boots!

 

Exempel:

Diana - Did you like your bread sweetie?

G - Actually it's called B A G E L not bread B A G E L.

 

Haha, det ar dom dar sma sakerna, men hon har ratt - ratt ska vara ratt.

Jag har slutat hapnas av saker som kommer ut ur hennes mun vid det har laget, men trots att hon har sa latt for att prata verkar hon ha problem med mitt namn. Det ar en kombination av Daddy och Anna, daddianna. Vi far jobba pa det. Nagonting annat vi jobbar pa ar svenskan - hon lar sig valdigt fort. Hon kan redan saga ”Hej, jag heter Gabriella”, hon kan rakna till 5 och idag larde hon sig ramsan ”Huvud, axlar, kna och ta”.

 

L - lillgrabben. Han ar 5 manader och alldeles, alldeles underbar. Han ar sa harlig. Aven pa mina lediga dagar snor jag in honom till mitt rum och bara gosar ett tag. Han ar sa glad och grater sallan. Men just nu haller en tand pa att vaxa ut sa han ar lite kanslig, men lika sot for det!






Har har ni ytterligare en familjemedlem, Rosco. Nar han inte sover i min sang om natterna, glassar han i soffan.




Kommentarer
Postat av: Zelal

Verkar vara supergulliga ungar :) Ditt hår ser faktiskt helt fantastiskt ut även fast man inte ser supertydligt. Puss på roooompaaaa

2011-03-10 @ 10:13:11
Postat av: diana

TACK! Kop Joico du med! Eller du har Redken nu va? Det ar ocksa super!

2011-03-10 @ 23:24:02
Postat av: cido

Du lämnade ju kvar lite Redken soft hos z. Jag använde det en gång och mitt hår var helt annorlunda, så himla mjukt. Ska köpa det i framtiden, då man har mer cash :)

2011-03-11 @ 00:42:51
Postat av: s.

Nu fick jag svar på min facebook fråga. :) Jag tror jag har köpt samma joico som dig, gråblå. Och har införskaffat mig ett par converse också. Tro det eller ej. :D Skit snyggt insåg jag typ igår.

2011-03-11 @ 08:39:37
Postat av: diana

S: Det var pa TIDEN! yeahwell...battre sent an aldrig. Du kmr bli kar och aldrig ga tillbaka till nagonting annat.

2011-03-11 @ 20:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0