I mean like no...NO...

Imorgon ar det St Patrick's Day! Jag ska mota upp min LCC och ett gang andra au pairer i omradet och joina paraden och alla andra festligheter som ager rum nere pa stan imorgon. Det kommer bli en hel del musik och dans! Det ska faktiskt bli kul att traffa tjejerna igen. Detta blir mitt andra au pair mote. Det ar namligen sa att man traffar sin LCC och alla au pairer som bor i ditt omrade en gang i manaden for att hitta pa nogonting roligt tillsammans. Forra motet var en solig dag sa vi sags i Yerba Buena Garden, motet i sig var inte sa roligt for vi gick mest igenom en massa information, som bla vad vi ska gora om det borjar brinna.
Efter motet gick jag och nagra av dom andra tjejerna ner pa stan och mot Fisherman's Wharf. Kvallen slutade med en jattegod middag pa en fin restaurang med utsikt over hamnen.
En vecka senare kom min LCC, Rebecca, hem till oss for att ha ett forsta mote som man alltid har i borjan av sitt au pair ar. Hon hade en hel del punkter som skulle bockas av, det handlade om barnen, uppfostran, konfliktlosning osv och sedan kom vi till en ovantad punkt - killar. Jag kande hur mina kinder borjade fa farg sa fort hon namnde det. Helt plotsligt angrade jag valet av min tjocka, vita stickade kofta. Det kom att bli varmt nog. Ungefar sa har uttryckte hon sig "So, are Diana allowed to have overnight guests?" DET AR INTE PA RIKTIGT tankte jag. Herregud, jag ar inte van vid sadant. Jag har inte suttit och haft den har diskussionen med nagon annan vuxen nagonsin i hela mitt liv, och nu ar det sa dags nar jag ar 20 ar och vuxen. Som tur var raddade mina vardforaldrar stamningen med sina lattsamma kommentarer. Pappan svarade namligen: "Well, I guess it's too late now when we've already showen you all the exits of the house ;)". Kvallen innan hade vi namligen gatt igenom alla utganger fran huset, om det skulle borja brinna. Mamman fyller i "I mean like, it would be nice to know in advance if someone is going to join us for breakfast :P" och sa tittar alla tre pa mig for en kommentar och allt som kommer ut ur min mun ar "I mean like no...No..." och Lcc'n avslutar med "Okay, let's move on to the NEXT topic!" Jag kunde inte kanna mig mer lattad.
Pa grund utav detta har jag lite blandade kanslor infor att traffa henne imorgon. Jag har en kansla av att varje gang jag  traffar henne i framtiden kommer jag fa flashbacks av den otroligt pinsamma situationen och kanna ilska gentemot henne for att hon utsatte mig for det.
Sma, sota sjolejon som ligger och solbadar nere vid Pieren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0