Fiskagg och gris

Min andra dag i San Francisco - traffa hela slakten. Nervos? Ja! Om det var vart det? JA! Min vardpappas mamma fyllde ar och detta skulle firas! Jag hade varit nervos i onodan for hans familj var helt underbar. Dom bor i ett jatte fint hus, med stor pool och har erbjudit mig att spendera sa mycket tid jag vill dar. Nagonting jag definitivt kommer att ta vara pa! Inte bara for poolen utan aven for att jag verkligen gillade hans foraldrar. Trots att det blev en lyckad dag och kvall uppstod det aven nagra jobbiga situationer under kvallen...

 

Nr 1. I hallen bjods det pa champagne med kex. Inget fel an sa lange MEN pa kexet var det wasabi och FISKROM! Jag har alltid vagrat att smaka fiskrom. Jag tycker det sager sig sjalvt, man bor inte ha fiskagg i munnen. Det hor inte hemma dar. Detta kunde jag givetvis inte tala om nar en av hans broder rackte silverfatet mot mig. Istallet tvekar jag medans jag valjer (jag forsokte ta den som sag ut att ha minst rom pa) varpa brodern sager ”It’s Okey, you can have two ;)” Jag forstod att han trodde att jag letade efter den med mest fiskrom pa. Jag skrattar lite och sager ”Thank’s but I’m starting with one;)” Tog en, stoppade den snabbt i munnen, svalde, satter i halsen, harklar mig, kanner hur  wasabin branner upp min strupe, ler mot hans bror och talar om hur fantastiskt gott det var! Den narmaste halvtimmen var jag franvarande, allt jag tankte pa var att jag hade atit fiskagg.

 

Situation 2. Aven den handlar om mat. Till middagen serverades det flask. Jag ater inte gris, men pappan hade skurit upp sa fint och ville servera mig den forsta skivan och hora vad jag tyckte. Det var bara att skara upp en bit och stoppa i munnen. Jag drankte biten i gronsakssasen som serverades till. Svalde aven den biten, log och talade om att det smakade valdigt bra. Jag insåg dock att jag inte kunde ata mer sa jag haller mig till potatisen och sasen. I slutet av middagen fragar en van runt bordet vad den hemliga indigriensen i sasen ar. Da svarar min vardmamma ”Hackad bacon och sasen som grisen kokade i” Jag satte i halsen for andra gangen den kvallen.

 

I ovrigt var middagen en succe! Den borjade med att vi alla skulle be en bordsbon tillsammans. Nagonting helt nytt for mig. Min vardfamilj ar inte religiös, men hans foraldrar ar kristna. Alla tog varandra i handerna och fick tala om vad dom var tacksamma over. Forste man borjade med att valkomna mig in i familjen, vilket jag tyckte var valdigt gulligt. Min vardmamma var tacksam over att jag var dar och nar det blev min tur tackade jag for att dom valkomnat mig pa ett sadant gästvänligt satt och hur glad jag kande mig over att fa vara dar, vilket jag verkligen menade.

 

Det blev en lang kvall med mycket prat och skratt. Ni vet hur man brukar saga ”Kann dig som hemma”? Det ar en ganska sa tom fras, men for forsta gangen kande jag hur det stamde. Action speaks louder than words. Dom sa det bara inte, utan fick mig verkligen att kanna mig valkommen. Hans pappa var nog roligast. Vi satt hela kvallen och delade historier, jag tror jag har traffat min overman i historieberattare. Han berattade med en sadan inlevelse och med sa mycket humor. Jag far aka dit snart igen pa en kopp te for lite mer historier... och for att ta mig ett dopp i poolen :)




Kommentarer
Postat av: kebab

asså vafan diana, kunde inte du bara säga ATT du inte äter det?! hur svårt kan det vara.. herregud. Fyfan, hur kunde du... SPYR hahahhahahah!! Fan vilken jobbig situation.

Vad ska du säga resten av tiden du bor där? haha..

aja, bra att du överlevde det iaf, KRAM :D

2011-03-09 @ 09:17:07
URL: http://!
Postat av: stingo

beundrar att du klarade av grisen....fiskromen hade jag lätt ätit. Det är gott ju! Men det är väl bara att låtsas att grisen är höna:-)



dör av garv

2011-03-09 @ 17:27:14
Postat av: Zelal

haha Det där var starkt gjort utav dig Diana vet inte om jag hade klarat av både fiskägg och nöff nöff på en och samma kväll, men vadsjutton man dör inte och det försvinner förhoppningsvis ur skroppen snabbt!:D <3

2011-03-09 @ 18:08:11
Postat av: cido

Hans föräldrar verkar vara störtsköna! Men konstigt att be bordsbön, det hade känts mer obehagligt än att äta gris och fiskrom. Tycker att du hanterade allt bra. Hahahah så himla roligt att hans bror trodde att du ville ha största biten på brickan. Det fick mig att tänka på en liten gubbe som gör så när det gäller kanelbullar haha.

2011-03-09 @ 19:28:47
Postat av: S

Hahahhahahha. Jag döööör.

Ser detta framför mig, hur du inte vill vara oförskämd och säga nej. Älskar dina inlägg, fortsätt!

2011-03-09 @ 20:09:20
Postat av: Anonym

känner mig mobbad på skype

2011-03-09 @ 22:02:24
Postat av: diana

TACK FOR ALLA KOMMENTARER!

Kebab: Jag klarade bara av forsta tuggan sedan talade jag om att jag varit vegetarian tidigare och att jag ar krassen narr det krm till kto, särskilt gris. Det visade sig att ena brodern varit vegetarian 10 ar sa dom hade inga problem med detta!



Stingo: Hona och gris smakar helt annorlunda sa det gick liksom inte att latsas. Men vet dock inte vad som var varat, grisen eller romen.



Zelal: JAG VISSTE ATT DU om någon skulle forsta det dar med romen! Sa nasty



Cido: Nejda, be bordsbon var någonting nytt och jag uppskattar att jag fick vara med om det. Det ar det jag vill med mitt ar har, uppleva nya saker, nya kulturer, fa vara med och testa.



S: Ja, alltså det var inte sa kul i stunden. Man vill ju inte borna sitt forsta intryck med att vara oförskämd sa det var bara att svalja allt. Tack, kul att hora att inlaggen uppskattas! I framtiden krm dom nog bli kortare, men istället fler uppdateringar! :)

2011-03-09 @ 23:36:14
Postat av: diana

Vem ar det som kanner sig mobbad pa skype?



Hahahh Cido, "en liten gubbe som gor sa nar det kmr till kanelbullar! Sa sant!"



Zelal "noff noff" haahhahaha sa rolig

2011-03-09 @ 23:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0