YOSEMITE

I helgen lamnade jag som sagt Stinson Beach for att aka tillbaka till San Francisco - roadtrip nr 2 med tjejerna! Destination: Yosemite! Med handen pa hjartat ar Yosemite det vackraste stallet jag nagonsin befunnit mig pa. Allting var sa himla vackert och maktigt. Jag ar sa glad att jag har varit dar och vi planerar redan att aka dit igen om ungefar en manad. For er som inte vet ar Yosemite en nationalpark som tacker ett 3 081 kvadratkilometer stort område - sa det ar ganska sa stort (!!) och dar finns det storsta vattenfallet i USA. Jag som aldrig ens har sett ett vattenfall var ganska sa tagen. Det var precis det har jag ville med min resa hit till USA - fa se och uppleva saker som jag tidigare bara har kunnat dromma om. Det ar en av dom basta resor jag gjort och jag kunde inte haft battre sallskap! Det var jag, Tina, Veronica och Anja. Tina som kommer fran Norge blev minst sagt chockad over att hora att ingen av oss tjejer sett ett vattenfall forut - tydligen finns det jatte manga i Norge - sa nu har vi blivit lovade en hajkresa i Norge - guiden kommer att vara Tina herself ;)

Pa vagen dit stannade vi till for lite brunch. Pa vagen hem nar vi skulle tanka pa lite energi akte vi forbi DelTaco och Tina utbrister "Yeeei DelTaco - we have to eat there!" varpa Anja svarar "No, not tacos, I've eaten tacos three day in a row now" och Tina svarar "But this isn't the same thing Anja" Anja: "What do you mean? It's taco?" Tina: "No, this is DELtaco - not the same!".
Den har bilden tog Tina - helt underbar!
Bride veils falls - det ar valdigt populart att ta sina brollopsbilder vid det har vattenfallet. Nar vi gick till vattenfallet var det som att kliva in i sporegn - fran stralande sol. Haftig kontrast. Efterat sag det ut som att vi alla hade duschat med kladerna pa, aven fast vi bara stod breve.
The cave...brr..
Varldens sotaste mullvad!
Sa har gar det nar man lever vildmarksliv (jag forsokte fa det att se sa illa ut som mojligt, egentligen var det bara ett litet skrapsar...som ni ser)
Fina Verro i var fula likbil
Top of the world!
Yosemite falls
Tack tjejer for en underbar resa! Langtar till den nasta! ♥

Kommentarer
Postat av: cido

Underbara bilder! ''Likar'' varenda bild.

2011-06-23 @ 19:01:00
Postat av: Al

Hej! Du verkar ha det bra fortfarande - härligt! Fin i din vita klänning!Dr C är hemma, träffat henne en kortis o snart mera i Östersund - Linehäll hoppas jag!Ser också fram mot att Z o J kommer till oss, o kanske familjen G... Det är bara du som saknas, när och var ska vi ses nästa gång? KRAM! Al

2011-06-24 @ 00:38:31
Postat av: diana

Tack! Kandes markligt att befinna sig i den naturen med den klanningen, men jag bytte om 3 ganger innan pga olika anledningar, brande mig pa axlarna bland annat nar jag bar ett linne med grona shorts - sag mkt proffsigare ut i den miljon, menmen...



En vacker dag ses vi igen :) Kanske i Linehall? :P Ha en underbar sommar och semester! KRAM

2011-06-24 @ 06:00:14
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0