Puu huuu

Sitter pa mitt favvo fik och tvingar i mig deras (for ovanlighetens skull) vidriga kaffe (?) Jag har inte hjarta nog att klaga. Borjar jobba igen om nagra timmar. Det ar mina vardforaldrars anniversary (kommer inte pa ordet pa svenska?(!)) Dom ska ut och fira detta medans jag passar barnen. Men jag antar val att det ar lika bra - annars hade jag gatt ut och spenderat pengar som inte existerar. Jag behover spara varje kosing infor morgondagen, da jag hoppas pa en av dom basta kvallarna i hela mitt liv - skriver mer om det om det gar i uppfyllelse! :D

 

Jobbade ett par timmar imorse. Flickan hade avslutning pa gymnastic class - JAG VAR OVERLYCKLIG! Att ta sig till dom lektionerna ar ett helve**. Det ligger vid Golden Gate Parken som ligger pa andra sidan stan typ. Jag maste byta buss tva ganger for att komma dit. Och har ar bussarna inte som i Sverige. Det ar en sak som faktiskt ar battre i Sverige. Har finns det inget utrymme for barnvagnar, sa man maste falla ihop vagnen. Forestall er att gora det samtidigt som du har en babis i en babybjorn framfor dig och en 2 arig flicka som springer hejvilt pa trottoaren som passeras av 50 bilar i sekunden. Sa har gar det till ungefar: Jag viker ihop vagnen samtiigt som pojken borjar gnalla over att det kanns obekvamt for honom, under tiden skriker jag "G come here! G! I said come! NOW! Okay, sweetie take my hand." Med henne i ena handen, vagnen under den andra armen, fet ryggsack pa ryggen och L i babybjornen pa magen och tre trappor att ga upp for pa bussen = SE UPP FOR BREDLAST! Jag har faktiskt borjat ropa ut "Make space people, coming through with children and stroller - coming through!" Kanner mig som en bitter, gammal vaktmastare nar jag ropar ut det typ. Varst ar nar bussen ar fullproppad vilket ar alldeles for ofta. Flera ganger har jag bett flickan satta sig pa golvet och halla mig i fotterna medans bussen kor. Lika jobbigt som det ar att ta sig pa bussen ar det sedan att kliva av bussen - pressa sig fram mellan alla manniskor och hoppas pa att ingen klams mellan dorrarna som haller sig oppna i 3 sekunder. Nar vi klivit av maste jag falla ut vagnen sa att flickan kan sitta i den i vantan pa nasta buss, sedan maste jag falla ihop den igen. Ar det en bra dag sa grater inte pojken och flickan gnaller inte. Om jag skriver som foljande: det blir mer gymnastik for mig an vad det blir for flickan pa hennes lektion.

 

Nu nar L ater riktig mat skiter han som en elefant. Idag var det gegga overallt - sa jag hade inget val an att stalla oss bada i duschen (da dom inte har ett munstycke man kan ta loss! Och jag kan ju inte be honom duscha sjalv, tyvarr). Dar stod vi, han naken och jag med kladerna pa och fick oss en dusch. I vanliga fall gor sadant mig pa riktigt daligt humor men eftersom att han ar sa kottbullig och bara ler och sprattlar med benen aven fast han ar drankt i skit kan inte jag annat an att le tillbaka! :)


Jag och min kottbulle (det ar medvetet en suddig bild pa L - jag far inte lagga upp bilder pa barnen - tror jag? Jag vagar namligen inte fraga. Men Ni kan vara glada - for Ni hade dott lite av att se hur kottbullig och sot han ar!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0