People talking without speaking. People hearing without listening.

Traffade Tina igar pa Starbucks - dar satt vi tills det att dom stange och det kom inte en minut for tidigt! For minuten innan hade jag gatt pa toa (glomde att lasa dorren) och da kliver en av killarna in som jobbar dar (den snyggaste forstas). Dar sitter jag pa toan och han star i dorren och flinar - allt jag kande var "stang dorren, men jag kunde inte fa fram orden." Sedan foljde ett par minuter av intensivt tankande fran mitt hall: "Herregud, jag kan inte ga ut, han star ju precis utanfor! Undrar om det ar mojligt att spola ner sig sjalv och komma ut nagon annastans? Sa kan jag bara duscha bort skammen i ett par timmar." Jag gick ut, packade ihop min dator och sa bestamt till Tina "Hit kommer vi aldrig mer." Sa vi lamnade den Starbucksen for en annan. Pa det andra stallet fick vi sallskap av en trevlig herre som var valdigt pratglad. Vi diskuterade mest politik - anda fram till stangning.

Det visade sig att Tina (som ar fran Norge) inte kande till NATO sa val. Mannen sa till henne med glimten i ogat "Good luck to you! ;)" Med det menade han att hon inte kunde vara sa smart som inte ens kande till NATO, och det dar finner jag intressant. Han kanske tankte "dum" tjej, men jag kan intyga att Tina ar allt annat an dum. Varje gang jag traffar henne fascineras jag av nagonting klokt som hon sager eller raknar ut. Hon ar namligen valdigt duktig pa matte - vaaaldigt duktig. Jag kan inte matte, tycker det ar jatte svart verkligen. Ar jag dum for det? Hur mater man intelligens egentligen? Det kanns som att manga kopplar "smart" till en japansk kille som raknar ut matematiska problem pa noll tid och som kan bade fysik och kemi. Kan man dessa amnen ar man Einstein smart. Jag kan inte dessa amnen, men jag anser mig smart for det. Jag ar en tjej som alskar historia, sprak och politik - dessvarre far inte manniskor upp bilden av Einstein nar dom hor detta.
MEN VARST ar val anda nar nagon sager nagonting som jag kopplar till "onodiga saker att kanna till" och Du ser ut som ett fragetecken och svarar "Nej, det visste jag faktiskt inte" och manniskan som berattat den fullkomligt ointressanta faktan svarar "Va? Visste du inte det? Det ar ju faktiskt allmanbildning."



Kommentarer
Postat av: Zelal

"Undra om det är möjligt att spola ner sig själv" haha fett söt, typiskt att han var snygg också.

LOVE!

2011-06-11 @ 06:42:51
Postat av: stingo

hahahaha

2011-06-11 @ 19:21:23
Postat av: cido

Klockrent Di!!

2011-06-11 @ 20:30:22
Postat av: diana

Bjuder pa den.

2011-06-11 @ 22:14:08
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0