MIDSOMMAR!

I lordags vaknade jag upp med ett leende pa lapparna - for jag visste vad som stod pa dagens agenda: Midsommarfirande! Jag vet, det var egentligen i fredags, men det passade alla battre att fira pa lordagen har, sa darfor gjorde vi det. Jag taggade till med "Vagorna" med Uno Sveningsson, "Vilken harlig dag" med Ted Gardestad och min favorit just nu; "Nessun dorma" med Jussi Björling.

Nar vi klivit upp begav vi oss mot IKEA. Jessica var overlycklig over att fa spise gravad lax. Sjalv var jag glad over att det serverades broccolisoppa :) Vi kopte aven med oss knackebrod, sill och ballerinakex till kvallen.

 

Firandet borjade i Dolores Park. Det var tusentals manniskor dar (dock inte pga midsommarfirandet). Dom flesta dar hade kickat igang firandet av Pride festivalen som var dagen efter. Vi holl utkik efter tjejer med sommarklanningar och kransar i haret och vi fann dom! Vi dansade runt ett trad, sjong alla svenska visor som hor till midsommar och visade amerikanarna dar hur vi firade midsommar. Det var verkligen jatte trevligt och roligt.

 

Kvallen spenderades pa en hemmafest hos en amerikansk kille som vi traffade i parken. Jag somnade klockan 5 pa morgonen och klev upp klockan 7 for att hinna hem innan Pride festivlen kickade igang! Sliten var fornamnet, men det var det vart. Det maste ha varit den basta midsommarfirandet i hela mitt liv :)


Lunch pa IKEA
Pa vagen hem fran IKEA var vi fast i ko i en timma... Men det var lugnt for jag underholl Jessica med min vackra rost ;) Jessica var nog gladast av oss nar vi val kom hem ;D
Tankte spegla mig lite i bilen och mottes av detta nar ja fallde ner "bil spegeln?" Den har val anvants for mycket...
Dolores Park i lordags!
Tack vannen for en harlig dag och toppen kvall!
Vi forsoker fa tag pa en taxi - det gick sa dar...
En halvtimma senare bestamde jag mig for att forsoka ta moppen till dit vi skulle istallet.
Till slut lyckades vi vinka in en kille som gav oss skjuts!
4 pa morgonen bestallde vi hem pizza - det satt fint!

Kommentarer
Postat av: cido

Jussi Björling, klockrent!!

2011-06-28 @ 20:54:32
Postat av: diana

:D han ar min nya stora idol!

2011-06-29 @ 04:35:47
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0