Lyckat projekt

For cirka tva manader bestamde jag mig for att lara G svenska. Hon ar bara 2.5 ar gammal, men valdigt smart for sin alder. Jag tyckte inte jag hade nagonting att forlora pa det och inte hon heller for den delen. Barn har latt for att lara sig sprak och jag tror verkligen det kommer att gynna henne i framtiden. Inte nodvandigtvis att prata svenska, men att i tidig alder ha lart sig ett annat sprak - se likheter och skillnader. Eller for den delen bara kanna till att det finns andra sprak. Har i USA ar det manga som tror att USA ar hela varlden och att ingenting annat existerar (dar tog jag i...men lite sa ar det faktiskt) Europa ar ett land, likasa Afrika.

 

Tillbaka till flickan. Hon har verkligen snappat upp! Hon pratar inte svenska sjalv, men kan en hel del fraser och ord. Daremot borjar hon forsta svenska mer eller mindre flytande - vilket ar fascinerande! For mig har det verkligen varit en utmaning. Nar man jobbar med barn i hennes alder repeterar man saker tillrackligt som det ar, och efter att ha borjat prata svenska med henne fick jag repetera allting hon sa pa svenska och forklara vad det betydde - svettigt varre! Men for varje dag som gar forstar hon mer och mer vilket gor mig gladare och gladare :) Jag kanner mig stolt!

Det här har jag hangt upp i koket, sa att aven foraldrarna kan ova med flickan ;)

Kommentarer
Postat av: cido

Gooo G-star!!

2011-06-30 @ 21:31:15
Postat av: jessica

Tycker du börjar bete dig mer och mer som en aupair..Du börjar skrämma mig lite:O

2011-06-30 @ 22:48:38
URL: http://jessicaaeriksson.blogg.se/
Postat av: jessica

Tycker du börjar bete dig mer och mer som en aupair!Du börjar skrämma mig lite!!;)

2011-06-30 @ 22:50:07
URL: http://jessicaaeriksson.blogg.se/
Postat av: sofie

Vad du är duktig med henne, Hon kommer ju kunnna prata flytande efter ditt år här! :) Bara så du vet så är Europa och Afrika världsdelar, inte länder ;)

2011-07-01 @ 06:59:32
URL: http://sofiethorsells.blogg.se/
Postat av: diana

MEN SOFIE!!! Haha, du har ju spenderat nagra mander for mycket har. Det var ju precis det jag syftade pa att dom tror att Afrika ar ett LAND och likasa EUROPA! Hjartat! Ska bli skont att fa hanga lite med dig imorn!

2011-07-01 @ 07:08:54
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/
Postat av: Sofie

hahah jaha........sorry råååå :D

2011-07-02 @ 20:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0