Alla vägar har sitt pris

Jag maste skriva att jag tycker om Miljopartiets nya sprakror, Gustav Fridolin. Jag ar inte miljopartist, men jag tycker om deras skolpolitik. Fridolin sa i debatt harom dagen "Alla ska ha en gratis biljett in till framtiden" - dom tycker att man ska kunna lasa in gymnasiet under ett ar om det ar sa att man inte kunnat gora det tidigare pga olika omstandigheter. Dar haller jag med dom! Nar det kommer till skola och utbildnings ska det inte bara finnas en chans. Man ska kunna fa 10 chanser om man sa behover det.

Sedan vill dom aven hoja lonen for larare. For som det ser ut just nu lonar det sig inte att utbilda sig till larare - det ar ju inte rimligt! Larare ar for mig ett av dom mest viktiga yrkena och borde darfor vara ett av dom mest lonsamma!




Kommentarer
Postat av: Ulla

Håller fullkomligt med dig!Mycket bra tänkt kram.

2011-07-09 @ 18:38:44
Postat av: diana

"Kloka hjarnor tanker lika" eller vad ar det man brukar saga? ;)

2011-07-13 @ 06:48:16
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0