I'm like a bird, I'll only fly away I don't know where my soul is, I don't know where my home is

Fredag morgon akte jag tillsammans med Tina och Veronica till Muir Woods. Jag forstar inte vad det ar som hander? Helt plotsligt alskar jag att vara ute i naturen. Hajka har blivit mitt nya intresse :P Nar jag hajkade i Stinson Beach pa var semester, stannade jag upp hogt uppe pa en kulle, satte handerna i sidorna och drog in ett djup andetag. Jag blickade ut over havet och kande bade lugn och lycka. Dar och da slog tanken mig: "Ar detta ett tecken pa att jag borjar bli gammal?" Men jag tror inte det ar svaret. Jag har alltid tyckt om att befinna mig ute i naturen. Jag minns nar jag gick i mellanstadiet, da hade jag en larare (minns inte hans namn, Hakan tror jag...) han kom fran skåne och hade ett stort fagelintresse. Sa pa "Elevens val" fanns det som alternativ "Fagelskadning med Hakan" och jag valde det framfor simning (som innebar aventyrsbadet pa Fyrishov) och en hel del andra roliga alternativ. Jag trivdes ute i det grona med faglarnas glada kvitter :)

Sen ar det inte helt rattvist att jamfora Muir Woods, Yosemite och andra vackra hajk rundor har med platserna i Sverige. Enligt mig ar naturen har vackrare, aven fast vi har fina skogar i Sverige. Det gar inte att jamfora en svamp stig med vattenfall och Redwood trad.

Efter Muir Woods begav vi oss vidare mot Stinson Beach - vadret var konge! Sa vi hangde pa stranden innan vi begav oss tillbaka mot SF.
Min sota, fina, Ronja rovardotter'
Vi hittade en massa treklover och forsokte finna en fyrklover. Tina tog denna bild och tyckte att om vi hittar en pa dataskarmen sa galler turen! Annu ingen lycka dock...
Mina fina tosar - Jag bara alskar den har bilden
Nagon bestamde sig for att ta limon till skogen (?!)

Kommentarer
Postat av: citron

Ta limon till skogen. Det händer bara i staterna:-)

2011-07-04 @ 18:24:35
Postat av: diana

VERKLIGEN!

2011-07-08 @ 02:08:02
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0