I'm working, I sweat, but it's all good I'm breaking my back but it's all good

Denna formiddag spenderades med Sophie och hennes vardbarn - det har annu inte sjunkit in for mig att hon aker hem pa fredag:( Jag kommer hamna i en djup depression... Men jag ska forsoka att lata bli :) Vi forsoker verkligen spendera sa mycket tid som mojligt nu innan hon aker. Har om kvallen gick vi ut och at jatte god sushi pa en restaurang som ligger nere i byn. Idag foljde jag och barnen med henne till kiropraktorn(!) Min kommentar efter den behandlingen var "Sophie, that was bullshit!" Varfor? Jo, hon betalade 50 dollar, det tog ca 10 minuter och behandlingen skedde ute i vantrummet. Allt kvinnan sa var "Oh, this isn't good at all... bla bla blaaaaa" men vad gjorde hon at saken? + att hon behandlade tva manniskor samtidigt? Det varsta av allt ar att Sophie gatt dar minst 10 ganger nu. Sen var det aven en liten pojke som knappt var en manad som skulle fa behandling :S
Jaja, efter det sa tog vi barnen till ett cafe dar dom serverar riktig amerikansk mat. Det hette typ "Old school Cafe". Jag bestallde in frukosttallriken till mig och flickan. Det bestod av tva banana pancakes, 2 scrambled eggs and some fresh fruit. Efter det gick vi till parken och nu sover barnen. Nar dom vaknar kan Ni ju gissa vad vi ska gora? That's right - meet up with Sophie, Anna and Lukas ;)

Overskattade saker just nu:
Kiropraktik - fungerar det verkligen?
Surdegsbrod - Vad ar grejen? Jag ser pa allas bloggar att dom skriver "ska baka surdegsbrod" eller "ater surdegsbrod med parmaskinka och paprika..." Varfor ar det sa viktigt att fa med att det ar surdegsbrod?

Kommentarer
Postat av: s.

Anledningen till att det är viktigt att tala om att det är surdegsbröd som bakas och inte vanligt bröd är för att vanligt bröd min vän tar 3timmar att baka. Surdegsbröd är en hel process, en levande varelse som tar ca en vecka innan det blir bröd. Man ska mata degen med ett x antal ingredienser och man måste göra det rätt för att lyckas. DÄRFÖR är det viktigt. :P Puss!

2011-07-16 @ 08:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0