Don't you let me go, let me go tonight

Jag hade en fantastisk kvall i tisdags. Forsta stopp blev pa the liquor store for inkop av lite vin for min del och ol till tjejerna. Vi fragade mannen bakom disken vilket rott vin han rekommenderade och det slutade med vinprovning! Det blev en hel del vin och choklad, som han bjod pa. En timma senare traskade vi darifran salongsberusade. Det ar i sadana tillfallen som jag verkligen kanner "bara i USA... eller atminstone: aldrig i Sverige skulle detta handa".

Vi motte upp killarna och hade en riktig trevlig kvall. Taxichaufforen jag akte hem med senare pa natten, visade sig ha varit gift med en svensk kvinna i 12 ar, sa vi utbytte lite svenska fraser :) Jag gav honom komplimanger for hans svenska och han i sin tur tyckte jag lat valdigt amerikansk (vet inte om det ar nagonting bra?)
Han: "You could have fooled me! I don't hear any accent and you use really american phrases..."
Jag: "Oh really, like what? :P"
Han: "For example when you said 'Yeah, tell me about it!' That's a really american thing to say" Sa nu vet ni vad Ni ska saga for att lata som riktiga amerikanare ;)

Harlig kvall, med harligt sallskap! Jobbigt dock att jobba 9 dagen efter...




 



Kommentarer
Postat av: cido

Ja snart så pratar du som en från ricki lake haha. Nej, men du hade redan bra eng här så jag kan tänka mig att du blivit ännu bättre nu.

2011-07-01 @ 18:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0