Lasse alla dagar i veckan!

Kvallen spenderar jag med min absoluta favorit man - Lasse! "Tidvis" ar en av mina favoriter. Den ar sorglig men ger mig anda en varm kansla i hela kroppen. Och nar jag hor den tanker jag pa Theresia. Jag vet, den ar skriven till en "partner", men Theresia ar min partner. Min karlek. Har kommer min karleksforklaring till min basta tjej - via Winnerbacks vackra stamma och gitarrspel.

tid har förlöpt

dagar har gått

månen har vandrat sin väg

genom vitt och svart och grått

 

jag har saknat ditt skratt

jag har saknat ditt hår

jag har saknat att ringa ibland

och berätta om hur det går

 

det har tidvis gått bra

tidvis har skakandet lagt sig

ibland har jag vaknat på morgon

och gjort det jag ska

 

men jag har saknat din hand

har saknat din röst

ensamma dar har jag saknat ditt huvud

mot mitt bröst

 

*

 

somliga dar

tar jag in vad jag hör

det går kvällar ibland när jag inte

ens undrar vad du gör

 

det är ibland som förut

ibland har jag känt att jag duger

jag har hämtat och samlat ihop

nog med kraft att gå ut

 

jag ser dig fortsätta nu

med varsamma kliv

jag ser dina drömmar sakta lossna

från mitt liv

 

*

 

jag har saknat en vän

jag har varit på krogar och barer

det har hänt att jag ljugit och sagt

att jag måste gå hem

 

jag har saknat din röst

nu har du en ny

ännu okända nätter ruvar

i väntan på att gry


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var så fantastiskt att få spendera så många dagar med dig hun!!!!!!! <3

2011-08-04 @ 06:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0