Almedalsveckan

 

For Er som inte kande till detta om mig ar det namligen sa att jag ar valdigt intresserad av politik. Tyvarr ar jag inte sa insatt som jag en gang i tiden brukade vara. Men aven fast jag befinner mig har i staterna borjar jag varje morgon med att titta pa Rapport pa svt - men det ar inte alls samma sak som att lasa DN varje morgon. Och jag har langtat efter Almedalsveckan, sa att jag pa nytt kan bli lite mer insatt. Anda sedan jag sjalv befann mig pa Almedalsveckan for nagra ar sedan har jag haft drommen om att jag sjalv en vacker dag deltar dar  i en paneldebatt - men det finns ett dilemma. En del av mig vill bli journalist och en annan del av mig brinner for politiken. Vill jag vara den som blir granskad eller vill jag vara den som granskar?

 

En av mina storsta idoler inom politiken ar Gudrun Schyman - inte for att vi delar samma politiska asikter. Utan for att hon ar sa otroligt skicklig pa att argumentera!

 

Har kommer nagra korta noter som inte ar sa sammanhangande. Det mesta ar tankar jag tankt nar jag tittat pa nyheterna dom senaste manaderna.

 

Trotta manniskor i Sverige:

 

Bjorn Ranelid - PUST!

 

Hakan Juholt - Jag blir trott pa allt velande, for att inte namna muschen.

 

Konung Carl XVI Gustaf - Om vi anda ska ha en Kung kan vi val atminstone ha en som ar klok och fornuftig, eller ar det for mycket att begara?


Kommentarer
Postat av: cido

hahahah klockrent! Bra att du följer lite av det som händer här i svea. Men almedalen är soo boring!

2011-07-07 @ 22:34:01
Postat av: Crazy

Kungen kan ju dra något gammalt över sig....... Hehe

2011-07-08 @ 18:22:50
Postat av: diana

Intsmmer med dig Thessi!



Cido - almedalen ar allt annat an trakigt. Fuglesang forsoker bega sjalvmord, Schyman branner pengar, sexskandaler avslojas - det ar battre an en dokusapa ;)

2011-07-08 @ 21:51:55
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0