nöje och nytta

Jag känner mig så fräsch som man kan känna sig nu när jag varit och fått min ansiktsbehandling! Dessutom fick jag lite annat gjort på vägen hem:

Postade min ansökan om internationellt körkort                                                                                 
Detta skulle jag ha gjort redan igår, men killen på Pressbyrån vägrade sälja självhäftande frimärken till mig såvida jag inte köpte hela kartan. Tidigare under dagen hade jag ett samtal med en klok tjej som upplyste mig om hur mycket bakterier det är på andra frimärken och att det inte är särskilt fräscht att slicka på dom då. Inget jag tänkt på själv, men skönt att bli upplyst om!
Jag vände på klacken som en sur kund och sa ”Nehepp, då får det vara”. På ICA var detta inget problem.

Tog
ett fotografi till mitt visum, så nu kan jag komplettera min ansökan och skicka iväg den till ambassaden!

Betalade
programavgiften

Slutligen
så har jag vikt alla kläder som jag tvättade under helgen.
Jag väntar alltid tre dagar efter att jag tvättat kläderna med att vika dom. Dålig vana bara.

Tog en tur på östermalm idag. Tänkte att jag måste blanda lite nytta med nöje så jag passade på att spendera lite av lönen. Var inne på en second hand butik där kläderna var svindyra trots att dom var begagnade. Frågade damen bakom disken om dom hade några accessoarer och fick svaret "Du menar Bijouterier?"
Det var faktiskt precis som jag trodde, bara en massa äldre damer på gatorna med pälsmössor och söta små hundar i koppel, och unga killar med kotlettfrisyrer. Där strosade dom alla runt med näsan i vädret, och om det får dom att känna sig lite bättre än oss andra så är det helt OK med mig. 
Till Er andra: börja sätta näsan i vädret oftare, inte för att verka högfärdiga. Nej, utan om vi bokstavligen sätter näsan i vädret upptäcker vi mycket som kan vara intressant och vackert, som vi annars missar när vi bara tittar ner i backen eller rakt fram!
 

  

Efter att ha mutat mina kära                       Nu ligger all denna tvätt, struken och ihopvikt
hyresvärdar med en varsin                           i min byrå. 
semla var dom hjälpsamma
nog att bestyrka att denna kopia
av mitt körkort tillhörde mig :)


Kommentarer
Postat av: Theresia

GAAH! Det pirrar i hela min mage när jag ser en bild på ditt körkort! Har fortfarande inte fattat det!!! <3

2011-01-25 @ 23:53:07
URL: http://theresiaiusa.blogg.se/
Postat av: stingo

Kan hålla med ovanstånde. Kan heller ej fatta. Du som kör "oklanderligt".Klart att du ska ha körkort. Hahhah du fattar nog ej ironin i det där. Men i alla fall. Du ska tacka mig för skorna. För evigt är du skyldig mig en stor tjänst:-) BIG TIME



Utan mig och mina skor- inget körkort. Och utan körkort- inget Kalifornia

2011-01-26 @ 00:03:40
Postat av: stingo

mina varama och gossiga skor. Älskar dom. Ska gå och ta på mig dom nu...

2011-01-26 @ 00:04:29
Postat av: stingo

Alltså ärligt, killen på pressbyrån. Kan han skaffa sig ett liv eller? Sånna där typer är sååå irriterande. Ett uttryck jag tycker är bra är: det finns inga jobbiga kunder. Utan kunden har du inget jobb. Det skulle den killen behöva lära sig. Nu gick han miste om 6 kroner. Eller i det långa loppet flera tusen kroner. Speciellt med tanke på att du har en tendens att ha 1000 ärenden ganska ofta:-)



Men för att ge dig lite kritik oxå. Hur snål är du? Du skulle bara ha köpt en karta och thats it.

2011-01-26 @ 00:08:29
Postat av: diana

Alltså jobbiga kunder finns det faktiskt, men jag förstår ändå vad du menar stingo. Och jag skulle faktiskt köpa 5 frimärken så jag tyckte han gott och väl kunde "besvära" sig med att riva i kartan åt mig.

2011-01-26 @ 00:56:22
Postat av: stingo

painig kille

2011-01-26 @ 01:05:31
Postat av: kebab

ska också leka privat med mitt namn.. höhö.



Jag är så avundsjuk, vill också ha en behandling och känna mig som en ny männsika efter åt. Men du av någon förtjänar det, så som du har slitit på subway.. VÄRT :D



P.s tycker om din blogg jätte mycket! :D

2011-01-26 @ 01:39:31
Postat av: annsoh

fin blogg! Hur är det med dig :)?

2011-01-26 @ 02:19:40
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Theresia

Wooow åka hit utan vinterjacka? INTE ETT ALTERNATIV! Det är dödskallt här. Det snöar fasiken varenda dag... Och ni kommer stanna på Long Island som är ännu kallare!

2011-01-27 @ 03:22:14
URL: http://theresiaiusa.blogg.se/
Postat av: stingo

har ingen aning om vem kebab är??? har mina aningar dock men är ej säker:-)



2011-01-28 @ 01:00:27
Postat av: kebab

höhö jag vet vem du är stingo.. :D

2011-01-28 @ 13:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0