Min motivation? ...a house on a Hillside

Jag har suttit i snart 3h och fyllt i ansökan om visum, inte är det lätt! Allting är på engelska och vissa saker är svåra att förstå. Fastnade 20 minuter på ”Street adress line”, adressen jag skrev innehöll både å, ä och ö och detta gick inte, då jag bara får skriva bokstäverna A-Z, men det stod inte hur jag skulle ersätta bokstäverna. Testade med att ersätta ”å” och ”ä” med bara a och ”ö” med o men det gick inte. Ringde till ambassaden, men placerades på plats 80 i kön så jag la på luren direkt och började googla istället. Kom fram till detta: å ska ersättas med ”aa”, ä ska ersättas ”ae” och ö ska ersättas med ”oe” Kände Ni till detta? Om inte har Ni lärt er någonting nu. En annan fick det inte serverat. Tangentbordet fick ta stryk för ja knappade så hårt på den av ilska och förtvivlan innan jag kom fram till detta.

Det värsta av allt? Jag är inte klar ännu. Tog bara en välbehövlig kaffe paus, så att jag vaknar till lite och så mumsar jag på en sur apelsein för att få lite energi.

Nu återstår bara att ta sig till ett fotocenter och ta ett fotografi som är 5×5cm, måste vara tagen mot en vit bakgrund och där båda mina öron syns. Fotot måste vara digitalt i formatet JPEG och storleken på fotot får inte överskrida 240 Kb. Detta säger mig nada (?)

Känner mig nöjd med dagen trots allt. Jag har varit effektiv och kan stryka följande på min lista:


Ansöka om internationellt körkort

Beställa hem personbevis 120

Ordnat skjuts till Arlanda den 14e :)  

Vad som hindrar mig från att slänga ut ansökan genom fönstret?

Tanken på att jag snart kommer att bo i detta fantastiska hus som har utsikt över hela staden'


Kommentarer
Postat av: cideo

Där lärde jag mig ngt nytt iaf! Sånt kan va bra att veta. Coolt att du kommer att ha sån utsikt, kommer du att se the Golden bridge från huset? Kanske inte i samma område. Jättebra att du är så effektiv och inte sover bort dagarna. Dem på fotocentum vet hur bilden ska se ut om du tar med dem där uppgifterna. Lycka till!

2011-01-24 @ 19:58:40
Postat av: Stingo

pnkt nummer 3- no comments



Man kan fota i JEPEG eller i RAW (mest vanliga) säg bara till i fotoaffären. Annars kan du själv ta bilden. Bara ställ dig mot en vit vägg. Fixa till måtten och storleken i photoshop eller lightroom. Sparar du in en hundralapp eller två:-)

2011-01-24 @ 21:50:40
Postat av: sandi

oooooooooooooooooooooooooooooooomg. älska utsikten. jag hatar dig för att du kommer att vakna till den utsikten varje morgon samtidigt som jag vet hur mycket du förtjänar det, vilket får mig att älska dig igen.

2011-01-27 @ 14:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0