Tarzan & Jane

Nu är jag inne på min sista vecka på jobbet, vilket känns lite märkligt. Jag har andats Subway ända sedan i höstas och även fast det inte är många månader så har det känts längre än vad det är, då jag jobbat så mycket som jag har gjort. Mina dagar har bestått av jobb. Klivit upp på mornarna, gått till jobbet, kommer hem och lägger mig, och nästa gång jag ska upp är det för att gå till jobbet. Subway har varit mitt liv. Eller snarare: jag inte har haft något liv ända sedan jag började på Subway. Jag har dock inte bara klagomål. Det har även varit några riktigt härliga veckor och dagar. Framför allt har jag gillat dom som jag har jobbat tillsammans med och kommer att sakna några gäster som blivit mina stamgäster.  Om jag skulle skriva en självbiografi en vacker dag så skulle ett kapitel döpas till ”Subway” och ett stycke skulle ägnas till mig & dig Jane:)


Här kommer några ups and downs med jobbet:

 

Det mindre bra på jobbet:

 

  • Att aldrig kunna planera in någonting då man inte vet hur man ska jobba kommande vecka. Det var inte ovanligt att få schemat söndag kväll för kommande vecka.
  • Att stå i tunnelbanan och tänka ”Vem fan är det som luktar vitlöksdressing och curry?!” För att i nästa sekund komma på att det är en själv.
  • Att jobba stängning, 23.00 och sedan ha öppning dagen därpå, 07.30.
  • Att preppa lök
  • Att vakna mitt i natten av att jag hör mig själv fråga ”Vill du ha alla grönsaker på din macka?” 
  • När jag sa upp mig

 

Det bra på jobbet:

 

  • När jag skulle skriva på kontraktet och ser att jag är anställd som en ”Sandwich artist” – det gav mig ett gott skratt
  • Vanelis glädjetjut när hon just löst ett korsord
  • Alla mina ”Jane, jag kan ge dig ett jätte bra tips! :D" och höra ett trött suck som svar
  • Preppa Teriyaki
  • Att Ali alltid var vänlig nog att preppa löken
  • Att jobba med Emil och Tilde på Subway Globen
  • Dela livshistorier med Ali över en kopp kaffe och en cookie
  • Slutligen, det bästa med jobbet: Dagen jag sa upp mig! :D


    Ett skepp kommer lastat med..



    lyckoönskningar och fina gåvor från Jane. Tack'

Kommentarer
Postat av: Citron

Comic sans?? Intressant....mycket intressant. Gillar den nya designen mycket mycket. Fy vilket bra inlägg, låg på golvet av garv. Min humor det här eftersom jag också är arbetsskadad av branschen. Fast jag behövde aldrig preppa teriyake eller lök.

2011-01-18 @ 21:35:30
Postat av: Citron

vitlökssås och curry HAHAHAHA jag döööör. Satt du ofta ensam på tunnelbanan?

2011-01-18 @ 21:38:06
Postat av: cido

Hahaha, tur att det gick att tvätta kappan! Hade velat höra Alis livshistorier, kan tänka mig att de var bra :)

2011-01-18 @ 22:27:46
Postat av: diana

Nej tunnelbanan är alltid proppad av människor det är det värsta och man vet ju att folk inte stirrar direkt för att man ser fräsch ut efter en hel dag på subban utan det är typ "Har du just anlänt från Goa?" teriyaki, curry ..jag förstår dom. Men som sagt det tog mig ett tag att inse att det var jag som luktade, så i början stirrade jag runt efter en måltavla jag kunde rynka näsan åt... tills jag insåg den bittra sanningen.

Så ibland var det skönt att promenera över söderbron till jobbet så att man slapp bli utstirrad på tbanan.

2011-01-18 @ 22:32:45
Postat av: Citron

Promenera över söderbron? HAHAHHAHAH Varför gör du så här? Vill du att jag ska dö i förtid or wath?

2011-01-19 @ 19:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0