Sat Nam

Jag har just kommit hem från ett Yoga pass och det var allt annat än jag trodde.
Jag behövde komma ut efter att ha suttit med alla visum handlingar hela dagen så jag bestämde mig för att åka till gymmet. På vägen hem från gymett såg jag att det gick ett yogapass så jag tänkte ”Varför inte? Det kan  vara skön avkoppling efter mitt tuffa pass på crosstrainern”.

Avkoppling? Det var det jobbigaste jag har gjort. Jag måste definitivt jobba på min pranayama (andningsteknik). Samtidigt som det var väldigt jobbigt var det även väldigt avkopplande. Ledaren började med att ge tipset att släppa alla tankar som vi tänkt under dagen, koppla av och låta alla dåliga tankar passera. Det var precis vad jag behövde. Jag har varit så stressad och känt mig så orolig de senaste dagarna, så när vi kom till övningen där man skulle koppla av i skuldror och axlar fick jag kramp för att jag spänt mig så mycket de senaste dagarna.

Ingen ska någonsin få störa mitt mantra igen. Jag ska hålla den ren och befriad från andra som gör den stressad, nervös och orolig. Slut med det nu. I'm in charge.  

 


 Ge mig sinnesro att acceptera

det  jag inte kan förändra

Mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse

skillnaden


Kommentarer
Postat av: Theresia

Min bästa terapi i livet är någon som kallas Diana Candelie. I snart 6 hela månader har jag fått vänta på att kunna få daglig DC terapi, men nu är den väntan snart över.

2011-01-25 @ 02:11:42
URL: http://theresiaiusa.blogg.se/
Postat av: diana

Jag har inte behövt yoga förut för jag hade dig som fick ordning på min pranayama. Och även fast ledaren under passet var bra och gav bra tips är dom inte i närheten av dina kloka råd. Jag vill ha tillbaka min dagliga kontakt med min bästa Guru TL, Du. Snart så

2011-01-25 @ 11:22:54
Postat av: ztingo

Är pranayama samma sak som prax?

2011-01-26 @ 00:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0