Min första namnsdag

Jag har aldrig tyckt att namnsdagar är någonting att fira, men det var innan jag själv hade mitt namn med i kalendern:) Idag har jag nämligen min första namnsdag och det ska firas!
Precis som mycket annat i livet har jag fått kämpa för det jag själv velat ha. Samma sak gällde mitt namn. Jag ville ha ett namn som jag kunde identifiera mig med. Så det fick bli Diana. Det var krångligt för andra att ställa om, men aldrig för mig. Jag tycker Diana är ett givet namn för mig. Här kommer lite kort fakta om mitt namn:

Kvinnonamnet Diana kommer från latin och betyder "den lysande" och har förekommit i Sverige sedan slutet på 1700-talet.
Namnet har varit relativt populärt med en plats strax utanför 100-i-top-listan sedan 1950-talet.

 

Kanske blir jag lika inflytelserik som någon av dessa historiska damer med det vackra namnet Diana…


Kommentarer
Postat av: cideo

GRATTIS på namnsdagen Diana!!! Vad kul att du har en namsdag nu! Här i Polen är det viktigare än själva födelsedagen. Du är vacker och lysande! Gör något kul idag. Kram

2011-01-29 @ 11:37:01
Postat av: diana

TACK!!! Blev jätteglad över att Du ringde och grattade :)

2011-01-29 @ 14:33:36
Postat av: Theresia

Åå grattis hjärtat!!! Jag har ingen svensk almanacka så jag hade ingen aning om detta! Här i USA finns inte namnsdagar :(

2011-01-30 @ 06:20:03
URL: http://theresiaiusa.blogg.se/
Postat av: diana

nej men sluta, jag hade antagligen inte själv vetat om det om inte Benke påmint mig om det! men TACK :D

2011-01-30 @ 23:05:07
Postat av: Theresia

Haha Morfi han missar inget han inte!

2011-02-01 @ 03:57:51
URL: http://theresiaiusa.blogg.se/
Postat av: diana

Nej jag vet. Ulla hade ju namnsdag dagen efter mig och Du skulle sett vilken fin present hon fick. Så jäkla gulligt. Efter nästan 50 år tillsammans. Sådana karlar finns definitivt inte att hitta idag.

2011-02-01 @ 16:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0