Cultural Care Au Pair Training School

Min första vecka i USA kommer att spenderas på St. John’s University, som ligger på Long Island, New York. Fick hem schemat igår, och jag måste förbereda mig inför några intensiva dagar. Vi har lektioner från 8:15am till 6:00pm, ”plus you will attend evening classes”. Hm..ja, men det är väl en hel del vi ska lära oss. Jag ser fram emot det! Låter faktiskt jätteroligt, så här står det på papperet som jag har fått hem: "Your time at the Cultural Care Au Pair Training School will be an exciting mix of full time study and acclimatizing to America with your new au pair friends from all over the globe. Together you will learn about infant and child development as well as child health and safety. You will also learn about American culture, personal safety and the importance of being a positive role model for your host children."

Spännande va? :) Det ska bli jätteroligt att träffa alla andra au pairer, och gå i skolan, men jag längtar nog mest till sista dagen då vi ska få åka runt i New York, because you can’t come all the way to New York and not experience “The Big Apple”!

Detta finns med på listan att se

Times Square

Central Park

Battery Park, där man kan se the Statue of Liberty

Wall Street och mycket mycket mer :D


St. John's University


Kommentarer
Postat av: Sandra Sandström

Känner mig avundsjuk! Jag vill också få åka till USA och gå i skolan! Hoppas du får det jätteroligt! :D

2011-02-12 @ 18:01:48
Postat av: Benjamin

Du måste gå längs 5th Avenue också!

2011-02-12 @ 18:03:10
URL: http://benjaminolofsson.blogg.se/
Postat av: diana

Sandra: Gör det, vill du det så göööör det!!! Jag hoppas med att jag får kul, tvekar inte, TACK :)



Benni: Jag ska gå överallt och sedan om på nytt! Fylla mina lungor med NYC air!!

2011-02-13 @ 00:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0