2010 vs 2011

Jag tänkte summera det gångna året med två listor. Den ena på bra saker som hände under 2010 och den andra med jobbiga saker som inträffade under året. Vissa punkter finns med på båda listorna. Detta är inget misstag. Det är dom händelser som jag känner någon slags hatkärlek för.

Sedan ska jag göra en likadan lista Januari 2012 och skriva om året 2011. Det kan vara roligt att se tillbaka på och jämföra. Vilket år kommer att vara mest händelserikt? Här kommer dom, utan inbördesordning:


Jobbiga 2010 :/

  • Kemi lektionerna med Johan
  • En blondin och en brunett. Nämner inga namn, men Theresia förstår vilka. Det räcker så.
  • Gick tillbaka till någonting som jag borde ha lämnat för längesedan
  • Dåren i Östra Nyby
  • Att behöva flytta fyra gånger
  • Måla tusen staketpinnar i falufärg
  • Efter en lång bussresa och flera timmars köande i Köpenhamn blev John Mayers konsert som jag väntat på i en evighet inställt. En vakt anlände endast en timma innan insläppet med hälsningen ”Sygdom er hver mands herre”
  • Jobb juli månad
  • Allt slit med körkortet
  • Jag skapar ett Facebook konto
  • Loppis på Vaksalatorg
  • Jobba på Subway

Trevliga 2010 :)

  • Jag vittnar ett bröllop ♥
  • Studentkryssningen med fantastiskt underbara tjejer
  • Flyttar ihop med Theresia
  • Vi avslutar vårt UF företag
  • Shopping i Köpenhamn
  • Lillasyster går ut nian med två finfina diplom. Jag står i publiken och applåderar som en galning. Tårarna forsar ner av lycka och jag känner mig stolt över Jijianå.
  • Min studentmottagning
  • Jag får världens bästa present – en DKNY klocka som jag älskar
  • Jag blev moster igen till världens sötaste guldklimp
  • En hel dag på Grönan med Theresia
  • Jag fick göra min röst hörd i valet
  • Loppis på Vaksalatorg
  • Se Melissa Horn spela live på Katalin med Theresia
  • Jag skapar ett Facebook konto
  • Intensiv kursen i Sala
  • Jag flyttar till Stockholm
  • Jag tar körkort!!!
  • Fick se Jay Smith uppträda med Lika a prayer i Globen
  • Jobba på Subway
  • Åka skridskor i Kungsträdgården
  • Jag fick min önskade Lanvin tunika från min älskade storasyster
  • Åka Skyview med Benke
  • Fick två nya vänner för livet, Ulla och Benke… och så Tassen förstås

               
Studentmottagningen                                     Minnesvärd tid på Gröna gatan

               
 Massage Spindlarna UF                                Studentkryssningen
 done and over                                

      
Köpenhamn började med glada miner ...men övergick sedan i förvirring


    
Globen var mäktigt                           Bambu på hal is                          Stolt storasyster ♥             


Kommentarer
Postat av: Theresia

En blondin och en brunett, det tog mig några sekunder att koppla. För att jag numera har förträngt de personerna hahah. Jag måste ändå säga att en av de bästa punkterna är att UF är över. J E S U S. Never again, jag är typ fortfarande rädd över att det ska komma en dag då någon säger:"men ni gjorde aldrig det hära.. blabla"



Och jag älskar bilden på kaoset i vardagsrummet, HAHA! Vi kunde inte ens gå där inne. Lovely.

2011-02-01 @ 16:38:18
URL: http://theresiaiusa.blogg.se/
Postat av: diana

haha skönt för dig!! Jag vet, fyfan vad mkt packning. Helt galet att jag nästan bara har en kartong kvar och en resväska. Resten är gone. Rensade bort kartong för kartong för varje flytt :)

2011-02-01 @ 17:49:53
Postat av: Rumpnisse

jag ÄLSKAR punkten John Mayer haha norska liksom. Funderat under natten på vilket smeknamn jag ska ha eftersom alla andra har det kom på ett passande, duktigt för att vara så jevla trött kommer jag på någonting annat så skriver jag det då men tills dess är jag...



Z

2011-02-02 @ 06:41:24
Postat av: Stingo

Ge dig med dina tusen hit och dit. Skulle säga att du kanske målade 23 stycken och jijå resterande d v s 243 stycken. Och jag survade med fika, musik, underhållning etc etc



Roligt med listor. Kom på en rolig sak när jag läste din lista. Minns du när vi satt på den italienska restaurangen och nussen tog vinglaset och höjde upp den i en skål? Blott två år gammal hahhaha Jag höll på att få en hjärtinfarkt:-)

2011-02-02 @ 20:47:15
Postat av: Anonym

lägg till en punkt på din lista och det var när jag och "fårjackan" fick åka till sopstationen med your television. Tung och dammig som fan.... Och som om det inte var nog så körde jag fel på vägen hem och hamnade typ i stenhagen. Men mitt dåliga lokalsinne kan jag ju inte beskylla dig för :-)

2011-02-02 @ 20:51:45
Postat av: Anonym

lägg till en punkt på din lista och det var när jag och "fårjackan" fick åka till sopstationen med your television. Tung och dammig som fan.... Och som om det inte var nog så körde jag fel på vägen hem och hamnade typ i stenhagen. Men mitt dåliga lokalsinne kan jag ju inte beskylla dig för :-)

2011-02-02 @ 20:51:46
Postat av: diana

Z: det var danska inte norska haha :P



Stingo: 23??? du glömde två nollor! Ja, den Nussen är one of a kind

2011-02-02 @ 20:51:52
Postat av: kebab

Z: norska, hahahhahahahahhahahahahhahahahhahah!!!



''..du kanske målade 23 stycken och jijå resterande d v s 243 stycken'' WORD!

2011-02-02 @ 23:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0