Stjärnan från Betlehem leder ej bort, men hem

Nu narmar vi oss juletider! Det kommer nog bli den forsta gangen jag kommer att sakna mina underbara syskon dar hemma riktigt, riktigt mycket ♥ Jag kanske kan fa vara med pa ett horn av bordet anda, via Skype? (set a plate for me ;) ) Jag minns forra julen; SJ strulade som vanligt, jag och Zelal var lagom frusna nar vi antligen kom till Uppsala. Dar blev vi hamtade av baste Anders som skjutsade oss till ett hem fyllt med god julmat, karlek och varme.
Denna julen blir inte riktigt densamma. Sarskilt inte utan M's dopp i grytan. Men jag ska ta mig en tur till IKEA tillsammans med Theresia och forsoka fa med oss hem sa mycket juligt som mojligt. Apropa julmat; jag behover hjalp! I helgen ska jag namligeen hem till min van Anja som tankte ha en liten mini-julafton. Det kommer givetvis vara i dansk anda eftersom hon kommer darifran, men jag lovade att ta med en svensk julratt. Ni som har hangt med mig i bloggen ett tag vet ju att jag inte ens kan gradda pannkakor; sa jag tanker inte ge mig pa nagon Janssons Frestelse direkt utan nagonting enklare - forslag???
Har kommer ett utdrag ur inbjudan (+ meny) :
I love christmas and specially in Denmark so I thought why not have a Danish Christmas Dinner in December :)

My plan is to make a fantastic dinner, have a lot of Christmas plays and just a lot of girls fun for a night. Let's celebrate christmas.

The Dinner will be:

* Duck
* Danish sugar brown potatoes (my favorite) :)
* Red cabbage (rødkål)
* Ris a la mande
* Diana's dish
* Karol's dish: Foie Gras 
* Jennifer's dish

Nu ar ju inte jag nagot stort fan av anka, men ris a la mande ser lovande ut! Typiskt mig; jag ater alltid mer efterratt an varmratt. Om jag fick valja skulle det vara tvartom; forst ater man sig matt pa efterratt och sedan lite mat. Efterratt ar ju godare(?!) Det vill man ju helst ata mest av, men eftersom att det kommer efter maten ar jag oftast for matt for att ata sa mycket som jag egentligen vill... :(


Den har Ris a la mande bilden har Anja lagt upp pa eventet. Om det ar lika gott som det ser ut behover jag inte oroa mig for att jag inte tal smaken av anka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Why not prax????

2011-12-06 @ 07:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0