Korkvin

Ikvall blir det en lugn hemma kvall efter gardagens hyss. Men det var allt annat an enkelt att kicka igang gardags kvallen vill jag lova. Det var namligen forsta gangen jag hade forfest by myself. Jag skulle namligen mota upp tjejerna ute och eftersom att budgeten ar tajt bestamde jag mig for att sippa lite vin hemma innan sa att krogrundan inte skulle tortera planboken for mycket. Musiken var pa, humoret var pa topp, jag hade valt en av mina vardforaldrars finaste vinglas for att kompensera mitt billiga vin. Nu var bara problemet att jag inte visste hur man oppnade en vinflaska.
Jag har aldrig varit sarskilt "torstig" av mig nar jag drar ut pa krogen. Jag dricker inte sa mycket och dricker valdigt sallan. Manga tror ironiskt nog att jag ar berusad anda for "du ar ju sa social och glad..." Men nar jag val dricker blir det rott vin, sa man tycker kanske att jag borde ha pejling pa laget, men icke da. Jag fick helt enkelt googla det. Jag tittade pa olika youtube klipp, men det hjalpte inte. Det var bara fulla manniskor som visade hur dom lyckades oppna en vinflaska med tarna. Istallet fick jag ringa ett akut-skype-samtal till min kara van Jessica i Sacramento. Sen tog vi det steg for steg, och har mina damer och herrar kommer resultatet;
Om jag hade vetat hur svettigt det skulle bli att korka upp vinet hade jag sminkat mig efterat; jag var namligen lika svart som blusen min nar kampen var avklarad.

Kommentarer
Postat av: someone in Santa Barbara loves you

3 saker jag gillar med detta inlagg;

1. Val av vin!

2. Att du youtubade hur man oppnar en vinflarra

3. Haret pa din bild

2011-12-04 @ 08:07:54
Postat av: diana

justja, det ar du som ar sa fortjust i jacob's creek. Klart jag youtuba det, allt finns ju pa youtube(!!) och haret har jag dig att tacka for att det ser frashare ut :)

2011-12-04 @ 19:24:44
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/
Postat av: Citron

Skrattar så jag får ont i magen! Gud vad du är rolig!

2011-12-05 @ 13:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0