Ikvall kanns det sa har

Jag är en av alla dom som flyttat hit, till stora stan, för karriären

Jag är en av alla dom som håller käft och går förbi i mataffären,

om jag kan

 

Jag är en av alla dom som har ett liv utan nätter, utan dagar

Jag är en av alla dom som kan gå vilse, när som helst, om jag behagar

se tiden an

 

Och jag går gärna vilse just inatt

 

Jag är en av alla dom som skriver låtar, läser dikt och sjunger sånger

Jag är en av alla dom som skrivit ner sin hemlighet för många gånger

Minst hundra gånger om

Jag är en av alla dom som drabbas, då och då, av nåt jag vill förklara

Jag är en av alla dom som faktiskt aldrig riktigt bara vara

en av alla dom

Jag vill vara lite mer för Dig inatt

 

Men ibland så är jag fast

Kan Du känna likadant?

Att allt man gör är bara plast

och faktiskt föga intressant

 

Och ibland är allting kaos,

och jag blir mörkrädd mitt på dan

Ibland behöver jag en paus

och är Du hyfsat likadan

kan vi gå vilse genom stan

 

Jag är en av alla dom som går och tror att livet ordnas upp med tiden

Jag är en av alla dom som kan ge upp, när jag är söndagkvällsförvriden

Vad gör man då?

Jag är en av alla dom som ser nåt svårt i dessa jämngrå vinterdagar

Är Du en av alla dom som vill försvinna, när det känns som mörkret klagar,

så är vi två




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0