Det morker Du ser gor att stjarnorna marks lite mer

Idag har varit en intensiv dag med barnen. Denna vecka har jag borjat med att ge L "riktig" mat. Forsta dagen var han jatte exalterad over detta, tyvarr ar han inte fullt lika fortjust i mosad banan langre... Men jag gor mitt basta i att forsoka fa honom att gilla det genom att droppa lite modersmjolk pa. Det hjalpte, men inte mycket. Varje tugga han tog sag det ut som om jag just matat honom med den suraste citronen pa var planet. Han blev inte gladare over det faktum att jag insisterade pa att fila hans naglar efter maten, men jag blir sa ledsen varje morgon nar jag ser rivsår i hans lilla, vackra, underbara, anglalika ansikte. Jag kunde se i hans blick hur besviken han var pa mig idag nar jag lade honom pa kvallen. Han ville inte ens klamma mitt lillfinger som han alltid gor for att somna, och han vagrade att le mot mig. Jaja, hoppas allt ar glomt och forlatet till imorgon annars blir det jag som ser ut att ha svalt nagonting surt.

 

G har skott sig exemplariskt idag! Den flickan ar for harlig ibland! Idag pa bussen nar L grater sager hon till mig: "I'm sorry Daddianna :( ..." jag svarar: "What for sweetie?" G: "I'm sorry that L is crying". Jag gav henne en puss pa pannan och svarade att det var omtanksamt av henne, men att det inte var hennes fel. Inte hans fel for den delen heller, jag skulle ocksa gratit om en skaggig man satt och gjorde grimaser mot mig. Nu var jag elak. Gubben menade ingenting illa, han tyckte L var sot och ville busa med honom men det blev ingen succe direkt. Desto mer han anstrangde sig, desto mer gallskrek L. Jag ville bara be gubben sluta, men jag hade inte hjarta nog att gora det.

 

Apropa bussar. Herregud. Vi var pa vag hem fran G's gymnastikklass da en man i 40-ars aldern kliver pa med en kapp. Han ber busschaufforen snallt att inte kora foren han satt sig ned. Anda borjar busschaufforen kora, varpa mannen skriker ut "Woooooooooow bus driver, COME ON!" Okej, han kanske inte behovde skrika, men chaufforen borde faktiskt inte ha kort. Det har var vad som hande, (och jag kanske ska tillagga att bussen var proppad med manniskor).

40 taggaren: Didn't I ask you to not drive until I found me a seat?

Bus driver: I don't care

40 taggaren: What do you mean you don't care? It's your job to care! I have a disability, can't you see that?

Bus driver: You have a disability(?) Than I suggest you take a seat in the front and not walk all the way to the back. The seats in the front are reservaded for older and people with disabilities"

40 taggaren: Okay, do you want me to ask the old lady to give up her seat or the man with the realchair?"

Bus driver: I don't care

40 taggaren: Maybe I should show you my blablabla card (kommer inte ihag, det var nagon slags bokstavskombination). Wait so I can come to the front so we don't bother everyone else.

Bus driver: I don't want to see your card

40 taggaren: Shut up

Bus driver: You shut up! I'm going to call the security (blablabla) and you need to get off the buss

En till illa mods Diana: Sir, you can have my seat, I'm going of at the next stop anyways.

40 taggaren: Thank you very much ma'am but you sit, I see you got your hands full with two children.

Jag: No, but really it's OK. Please!

40 taggaren: Thank you. I didn't wanted to make a scene but you have to stand up for your self.

 

Jag kande mig glad over att jag stod upp for honom. Jag vet att jag inte gjorde mycket, men pa nagot vis visade jag anda att jag tyckte mannen hade ratt. Han hade ratt att sitta och chaufforen hade ingen ratt att behandla honom pa det viset. Jag kande mig sa illa till mods. Ingen sa nagonting eller gjorde nagonting. Det var uppenbart att busschaufforen betedde sig som en idiot. Om detta hade hant i Sverige hade den mannen blivit rik pa grund utav skadestandet han skulle fa.

 

Senare under dagen kom G's van hit och hade en playdate. Jag uppskattar vara playdates lika mycket som henne. Hon far traffa sin van och jag far traffa min (G's vans au pair).



Kommentarer
Postat av: jessica

Jag säger bara: Mer Diana till folket!!

2011-04-08 @ 08:05:15
URL: http://jessicaaeriksson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken jobbig busschaffis. Tycker att det du gjorde var bra! (mam)

2011-04-09 @ 06:21:39
Postat av: Ulla

Bra Diana att du brydde dig tyvärr är det inte många som gör det, Jag saknar dig, du kom in i vårat liv utan att jag kände dig ,men jag är glad att vi fick lära känna dig,jag hade nog inte heller kunna hålla hålla tyst.Många kramar från din ``reserv Mormor`` Många kramar.

2011-04-09 @ 17:50:38
Postat av: diana

Basta mormor, minns du kvallen du adopterade mig? Det varmer i hjartat nar jag tanker pa Dig, Benke och alla dom fina stunder vi delade tillsammans. Nar jag & Du hade tjejsnack i koket sena kvallar, nar jag och Benke akte upp i Skyviewen, nar vi tittade pa bonde soker fru tillsammans och givetvis mina & B's skidturer. Jag saknar Er. Vi ses en vacker dag igen <3

2011-04-10 @ 08:13:06
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0