Happy 6 months!

Idag fyllde min lilla Nusse 6 manader och detta skulle firas! Jag hade planerat en hel dag pa Zoo'n och ingen visste om det. Sa nar jag berattade vid frukost bordet imorse vad vi skulle gora blev alla valdigt exalterade:) Tyvarr fick inte foraldrarna folja med. Pappan gav nagon kommentar om att han onskade att hans jobb var lika roligt som mitt. Jag forstar honom, att ga pa Zoo och fa betalt ar inte helt fel. I like my job. And I love my children. Vi hade sa himla roligt. Jag var lika exalterad som barnen, om inte mer :D Dom hade allt pa Zoo'n. Det var jatte stort och jatte vackert. Vi sag allt ifran apor till bjornar, tigrar, lejon, koalor, kangrun, zebror, giraffer, gorillor, och pingviner. Sistnamnda fick mig att tanka pa en van vars rost jag saknar.
Sedan gick vi till "The Childrens Zoo" vilket var jatte bra upplagt! Barnen alskade det! Dar fanns en massa djur (inte lika exotiska), men dom gick losa och barnen fick klappa dom. G var mest fortjust i hastarna och en gammal get. Sjalv gillade jag kaninerna mest, gamla vanner till mig. Aven fast vi hade en toppen dag kunde jag inte lata bli att kanna lite daligt samvete over att jag hjalper dom driva stallet genom att jag betalade intrade. For pa nagot vis tycker jag det ar fel att halla dessa djur inlaste pa sa sma ytor for att vi manniskor ska fa titta pa dom... Men det ar ju sa roligt att ga pa Zoo, hm... etiskt dilemma.
Efter att ha tittat och klappat klart pa alla djuren satte vi oss pa ett Cafe och at lunch innan vi hoppade pa bussen hem. Val hemma somnade alla tre under tiden som vi pratade om alla djuren...
G haller utkik efter lemurer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0