Finally the tables are starting to turn

Ibland vandrar man ju runt i sin egna varld alldeles for mycket... Jag har forsokt fa tag pa en lakare i hela tva veckor nu, for att igar kvall inse att jag har en lakare ett telefonsamtal bort 24/7.
Det har verkligen varit jatte svart for mig att fa lakartid eftersom jag jobbar dagtid och privata kliniker har oftast inte oppet om kvallarna - och igar kom min vardmamma in till mitt rum med mer medicin och fragade hur jag madde. Jag berattade att medicinen jag ater far mig att kanna mig battre men gor mig inte friskare? Jag berattade aven att jag forsokt fa en lakartid, men att det ar svart med mitt schema. Da fragade hon mig varfor jag inte ringer barnens farfar? Han ar namligen lakare. "Varfor har vi inte tankt pa det har tidigare?!" utbrast jag? "Jag visste inte hur pass daligt du madde, du verkar ju bara bita ihop och jobba pa som vanligt... aven fast jag uppskattar att du har bra arbetsmoral vill jag veta om du mar daligt och behover traffa en lakare" var min vardmammas svar. Sa hon ringde barnens farfar och lamnade ett meddelande. En minut senare ringer han upp mig pa mobilen och fragar om mina symptom. Han satte diagnosen som jag redan visste, da en annan lakare i familjen redan satt den;) - bihaleinflammation. Sa en halvtimma senare kunde jag ga ner till apoteket och hamta min antibiotikakur! Forstar Ni hur lycklig jag ar? Att ena stunden tanka - "det ar omojligt for mig att fa tag pa en lakare och ett lakarbesok kommer att ruinera mig" till att nasta stund ha medicinen utskriven utan ett lakarbesok och ha en lakare som kommer gora hembesok "just to check up on you!".






Nu jaklar ska det knapras (svaljas) piller!

Kommentarer
Postat av: cido

Skönt att höra! Snart kommer du må mycket bättre. Vad fick du för antibiotika? Amoxicillin? Intressant att veta vad dem ger där borta :)

2011-04-29 @ 11:08:07
Postat av: jessica

Bra att du ringde fina du!! Nu hoppas jag att du blir frisk fort så att du kan komma och hälsa på mig snart!!:) Massor med kärlek!!

2011-04-29 @ 17:52:39
URL: http://jessicaaeriksson.blogg.se/
Postat av: diana

Helt ratt C! Jag hor ju att du ar fardig utbildad ;) redo att inta sjukhusen och satta diagnoser och skriva ut recept!



Jessica - jag kommer vare sig jag ar sjuk eller frisk. Har tar jag bara hansyn till min branna <3

2011-04-30 @ 04:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0