It's just the way you move - The way you move me

Nu marks det verkligen att sommaren ar har. Jag har tyckt det har varit sommar anda sedan jag kom eftersom att vadret alltid har varit 20 grader eller varmare... Men nu ar sommaren har - for Nu ar alla fester igang. I helgen ska min familj ha en stor BBQ fest for the whole neighborhood. Det ska bli kul:) Det ar tydligen ett par som ska komma som funderar pa att skaffa sig en au pair. Dom ar dock skeptiska till att ha en svensk au pair har min vardmamma berattat for mig. Varfor? Jo, for dom kanner till fem svenska au pairer som blivit gravida under sin tid har. Jag far val ga fram till dom pa lordag och saga efter att ha halsat "I heard that you are thinking about getting an au pair? That's lovely! I think you should pick an Swedish au pair. We really love children - so much that we want our own after watching yours. I'm in my fourth month actually (samtidigt som jag klappar mig pa magen)" Far se hur deras reaktion blir... Nar min vardmamma berattade detta for mig blev jag tyst. Vad ska man svara pa nagot sadant "jaha ja... kan ju vara en slump?" min vardmamma fragade med glimten i ogat om vi svenskar inte visste hur man skyddade sig for att inte bli gravid. Jag hade fortfarande ingen kommentar mer an "Jo... men jag menar det skulle ju ha kunnat varit 5 tyskar?" vart fick jag det ifran tankte jag i efterhand? Tyskar? Jaja, ibland sager man dumma saker i brist pa kloka svar.

Tillbaka till det har med fester. I varat omrade ar det valdigt mycket fester - eller ja, valgorenhets fester. Mina vardforaldrar gar varje helg pa nagon fest. Forra helgen ville dom ha med mig pa en vin fest. Lat ganska intressant. Det bor tydligen en man har i omradet som var den forsta vinprovaren att blogga, dar han recenserade vinerna i sin blogg. Han far alltsa hem viner fran olika delar i varlden for att prova och sedan skriva om i sin blogg. Da han inte dricker upp allt vin utan bara tar en mun fran varje flaska brukar han bjuda in sina vanner for att dricka upp resten och ha det trevligt. Forra helgen kunde jag inte folja med, men jag ska folja med pa nasta! Tank att fa ga runt och smutta pa olika sorters vin och ata pa ost och kex, samt mingla med intressanta och trevliga manniskor - perfekta forfesten. Sedan vill jag aven folja med pa en av alla valgorenhets fester som dom gar pa. Det ar oftast nagon rik hemmafru som fatt upp ogonen for en organisation och som nu lagger ned sin sjal i den - anordnar fester dit snofsigt folk kommer, minglar, dricker champagne, ater god catering mat och sedan skriver en fet check som dom lamnar innan dom gar. Paminner mig lite om nagra av barnkalasen jag gick pa som barn -  dar det pa inbjuan stod "Ingen present tack men ta garna med 20 kr i ett kuvert". Har doneras det lite mer an 20 kr, men å andra sidan sa ar champagne nagot dyrare an saft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0